شما اینجا هستید

آستارا » حفظ اشتغال ۱۲۸۴ کارگر با پرداخت تسهیلات کرونایی در آستارا

شهلا قاضی پور در جریان بازدید از دو کارخانه جوجه کشی و آرد در شهرستان مرزی بندر آستارا و تجلیل از کارگران این دو کارخانه به مناسبت هفته کارگر، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹، در راستای حفظ اشتغال ۱۲۸۴ کارگر واحدهای تولیدی با ارائه ۱۱۳۲ طرح در شهرستان مرزی بندر آستارا، رقمی معادل ۱۰ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بانک ملی به عنوان بانک عامل در این خصوص معرفی شده است، ادامه داد: در جهت حفظ و پایداری و توسعه اشتغال در مناطق روستایی، تعداد ۱۹۷ طرح به میزان اشتغال ۲۳۰ نفر در مجموع رقمی معادل ۶ میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی دریافت کردند.

قاضی پور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ مورد طرح و فرصت سرمایه گذاری در شهرستان شناسایی شده است، افزود: در این مدت پنج مورد تعاونی تولیدی خدماتی و توزیعی تشکیل و توسعه یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت به شکل مستمر دوره های مختلف آموزشی مهارتی حقوقی، تخصصی و مدیریتی نیز تحت نظر این اداره برگزار شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در این شهرستان چهار انجمن صنفی کارگری، چهار انجمن صنفی کارفرمایی، هشت نماینده کارگران، دو شورای اسلامی کار و یک کانون بازنشستگان فعال است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷۷۱ مورد بازرسی جهت نظارت بر حسن اجرای قانون کار و صیانت از نیروهای کار نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: در مدت مذکور ۶ مورد کار اتباع خارجی غیرمجاز شناسایی و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

به گزارش ایسنا، پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هفته کارگر است و “عباس صابر” فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا و تنی چند از مسئولان ادارات و نهادهای دولتی نیز با حضور در کارخانه جوجه کشی و کارخانه آرد از کارگران این دو واحد تولیدی، تجلیل کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان