شما اینجا هستید

اخبار گیلان » راه اندازی پویش دانشجویی اینفودمیک در گیلان

به گزارش اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان با اعلام این خبر گفت: این معاونت با هدف حمایت از طرح‌های دانشجویی با رویکرد مسأله‌محور، در این طرح در کنار دانشجویان قرار گرفته است.

سیده فاطمه شفیعی، یکی از رسالت‌های دانشجویان در شرایط پیش‌آمده حاصل شیوع ویروس کرونا، آسیب‌شناسی شرایط و رفتارهای اجتماعی موجود و برنامه‌ریزی برای رسیدن به وضعیت مطلوب در جامعه برای مقابله این شرایط دانست و تصریح کرد: نسل جوانِ دانشجو، هنگامی که به لباس تحصیل و فراگیری آراسته می‌شود، افزون بر آموختن و بهره گرفتن از علوم و فنون و افزودن دانش و دانایی خویش، باید در فضایی آموزشی تجربه برخورد با مسائل جامعه را بدست بیاورد، تا بتوانند برای حل مسائل روز جامعه راه‌حل‌های موثر، کارآمد و دارای قابلیت اجرایی، ارائه کنند.
وی نبود بستر و فرصت مناسب جهت کسب تجربه در متن جامعه و با در مواجهه با مسائل آن را می‌توان یکی از خلاهای جدی و پر رنگ در نسبت با دانشجویان عنوان کرد و اظهار داشت: این خلاء در دراز مدت، ریشه‌های ناتوانی در مدیریت و حل مسائل آن را تعمیق بخشیده و کشور و نظام مدیریتی کشور را با مسائل جدی روبه‌رو سازد.

شفیعی ادامه داد: پویش دانشجویی «اینفودمیک» با ایجاد فرصت و بستری مناسب، زمینه‌ی کسب تجربه و دانش تجربی برای دانشجویان و زمینه‌ی رویارویی دانشجویان با مسائل جامعه را فراهم کرده و به کمک دانشجویان علاقه‌مند و همراه، مسائل جامعه را شناسایی و برای حل آنان در سطح جامعه تلاش کرده و گام‌هایی هر چند کوچک بردارد.

مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی نیز با بیان اینکه این سازمان شکیلاتی فرهنگی و دانشجویی است که اساس و بنیان آن مبتنی بر فرصت و بسترسازی برای شکل‌گیری و انسجام‌بخشی هویتی مشترک در میان دانشجویان است گفت: سیاست شعبه مرکزی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در نسبت با فعالیت شعب، ایجاد زمینه‌ی مناسب جهت هم‌افزایی میان توان‌های دانشجویی متراکم در شعب سازمان به ویژه در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و علمی، شناسایی دانشجویان مستعد فعال در شعب و توسعه‌ی زمینه‌های فعالیتی و همکاری با آنان و زمینه‌سازی برای پرورش استعدادهای آنها در راستای تبدیل شدن به سرمایه‌های انسانی قابل اتکا و کارآمد با استفاده از ظرفیت‌های درون و بیرون جهاد دانشگاهی، از طریق حمایت‌گری، تسهیل‌گری و همکاری است.
وی ادامه داد: از همین رو، پس از تدوین و پیشنهاد طرح دانشجویی اینفودمیک از سوی شعبه‌ی سازمان دانشجویان در استان گیلان، این برنامه را به‌عنوان یکی از برنامه‌های مورد حمایت سازمان دستور کار قرار دادیم و امیدواریم با مشارکت خوب دانشجویان به سرانجام مطلوبی برسد.‌‌‌‌‌‌‌
عباسی تصریح کرد: شبکۀ سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، نهادی تشکل یافته از دانشجویانی فعال در سراسر کشور، در بیش از ۴۲ شعبه‌ی سازمان دانشجویان است، که در طی سال‌ها فعالیت خود، تحقق بخشی از مشارکت موثر جهاد دانشگاهی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، را بر عهده داشته و با احیا و پویا نگه داشتن جریان مشارکت شبکه‌ایِ دانشجویان در جهاد دانشگاهی زمینه‌ی افزایش سهم خود از این مشارکت موثر ارتقا دهد.

پویشی برای تلاش علمی مشترک جهت آگاه سازی عموم جامعه درباره کووید -۱۹

در ادامه فرزین باقری، دبیر اجرایی پویش «اینفودمیک» با بیان اینکه این پویش بنا به پیشنهاد دانشجویان جهت دریافت ایده‌ های خلاقانه دانشجویان شکل گرفته است گفت: به دنبال تلاش علمی مشترک دانشجویان ایران برای آگاه سازی عموم جامعه درباره پاندمی کووید -۱۹ و تشخیص اطلاعات درست از نادرست است.
وی تصریح کرد: بیش از یک سال از همه‌گیری کرونا ویروس ۲۰۱۹ در جهان میگذرد و این ویروس همچنان در حال جهش است و هر روز اطلاعات درست و نادرست زیادی پیرامون این ویروس کشنده توسط شبکه‌های خبری و اجتماعی منتشر می‌شود که باعث گمراهی و کاهش سلامت روانی بسیاری از آحاد جامعه میشود.
باقری ادامه داد: با توجه به این موضوع؛ پویش ملی دانشجویی اینفودمیک قصد دارد با انتشار اطلاعات نادرست پیرامون کووید -۱۹ مقابله کرده و درباره اطلاع رسانی و چگونگی منتقل کردن اطلاعات درست مربوط به یک پاندمی صحبت کند.
وی خاطرنشان کرد: تمامی دانشجویان می‌توانند ایده های خلاقانه خود را در قالب اینفوگرافی، موشن‌گرافی، پوستر و…. با موضوع «چگونه مردم را با کرونا بیشتر آشنا کنیم؟ و تصورات غلط درباره کرونا را از بین ببریم؟» به دبیرخانه این پویش ارسال نمایند.
ایده ها باید حداکثر در ۳۰۰ کلمه و با محوریت واکسن داخلی، کمک به هم نوعان، نقش هلال احمر و ایده‌های روانشناختی و اجتماعی بیان شوند.
لازم به ذکر است به ۱۰ ایده برتر علاوه بر دریافت جایزه از کمک عملی به اجرایی شده ایده‌ها نیز برخوردار خواهند شد.
دانشجویان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل cul.gl@acecr.ac ارسال و جهت عضویت در سایت شهر دانشجو به آدرس مراجعه یا با شماره ۶۶۹۷۸۰۰۰ تماس حاصل نمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان