شما اینجا هستید

اجتماعی » ثبت نام ۳۰۰۰ خانوار بهزیستی گیلان در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از ایسنا – سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان در این گفت وگو ، با بیان اینکه ۴۴ هزار و ۵۲۸ توانخواه در بانک اطلاعاتی استان گیلان پرونده دارند، اظهار کرد: ۳۵ درصد جامعه هدف بهزیستی معادل ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان رشت هستند.

وی مناسب سازی را یکی از اولویت های سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۱ دانست و افزود: براساس مصوبه کمیته مناسب سازی استان گیلان هر شهر باید یک خیابان را مناسب سازی کند که این خیابان در شهر رشت حدفاصل میدان فرهنگ تا چهارراه میکائیل انتخاب شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به فعالیت ۹۰۰ نفر در اداره کل بهزیستی استان، تصریح کرد: ۲۰۰۰ نفر شریک اجتماعی داریم که در بخش غیر دولتی اعم از مراکز نگهداری سالمندان و بیماران اعصاب و روان و توانبخشی شبانه روزی فعالیت می کنند.

خدمت بین دانا با بیان اینکه ۳۰۰۰ توانخواه استان از جمله بیماران اعصاب و روان و معلولان ذهنی و جسمی و افراد نیازمند خدمات شبانه روزی در مراکز و موسسات غیر دولتی نگهداری می شوند، گفت: مناسب سازی حق اولیه یک فرد توانخواه بوده و لذا مناسب سازی یکی از مواد قانون حمایت از معلولان است که باید با همکاری دستگاه ها انجام شود.

وی در ادامه به اقدامات بهزیستی استان در حوزه اشتغال اشاره کرد و متذکر شد: امسال ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال به بهزیستی استان تخصیص یافته که ۳۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

مدیرکل بهزیستی گیلان از پرداخت وام های ۱۰۰ میلیونی با کارمزد چهار درصد به توانخواهان دارای مجوز کسب و کار یا مدرک فنی و حرفه ای و یا مشاغل خانگی خبر داد و بیان کرد: ۷۰ هزار پرونده در سامانه اشتغال بهزیستی استان ثبت شده است.

وی با اشاره به ثبت نام ۳۰۰۰ متقاضی از جامعه هدف بهزیستی استان در طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: با همکاری بنیاد مسکن در روستاها وام ۱۰۰ میلیون تومانی بلاعوض به خانوارهای دارای یک معلول یا سرپرست معلول داده می شود؛ همچنین خانوارهای دارای دو معلول به بالا وام ۲۰۰ میلیون تومانی بلاعوض دریافت می کنند.

خدمت بین دانا، با بیان اینکه در حوزه خودمالکی با خرید مسکن شهری نیز وام های ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی بلاعوض پرداخت می شود، گفت: افراد دارای پرونده بهزیستی می توانند درخواست دریافت این تسهیلات را جهت ساخت مسکن ارائه کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان