شما اینجا هستید

اجتماعی » فضای فیزیکی ویژه سالمندان در دستگاه ها مهیا شود

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از ایسنا – دکتر اسماعیل نورصالحی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته سالمند، ششم لغایت دوازدهم مهر را هفته سالمند دانست و اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی سالمند «تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از سالمندترین استان های کشور است، افزود: جمعیت بالای سالمندی استان گیلان نشان از افزایش امید به زندگی و بهبود شرایط اجتماعی و بهداشتی در استان است و این مهم باید به عنوان یک نقطه قوت در استان دیده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: بدین منظور باید برنامه های ویژه ای برای سالمندان تدارک ببینیم و در تمام طول سال بهترین خدمات را به جمعیت سالمندی استان ارائه کنیم.

نورصالحی با اشاره به وظایف همه دستگاه ها در تکریم سالمندان و بهبود زیرساخت ها در راستای زندگی پویاتر و بانشاط تر سالمندان استان، گفت: پیش از هر اقدامی، تغییر نگرش نسبت به سالمندان و تکریم آنان باید در همه دستگاه ها و سازمان ها نهادینه شود و در هر نهاد و سازمانی، فضای فیزیکی ویژه برای ارائه خدمات سریع تر به سالمندان مهیا باشد.

وی اضافه کرد: در کنار سیاستگذاری ها برای جوانی جمعیت و فرزندآوری باید تکریم و پویایی جمعیت سالمند استان را مدنظر قرار دهیم و از تجربیات آنان برای نسل جوان بهره ببریم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان