شما اینجا هستید

اخبار گیلان » برداشت زیتون در ۷۰ درصد از باغات گیلان

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از ایسنا – صالح محمدی رئیس جهاد کشاورزی گیلان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه علیرغم سختی هایی که در سال زراعی جاری با توجه به کاهش نزولات جوی و محدودیت های آبی سپری کردیم امسال شاهد افزایش چشمگیر تولید زیتون بودیم، اظهار کرد: ۲۲ هزار نفر باغدار زیتون در استان وجود دارد که در ۹۳۰۹ هکتار از این باغات فعالیت دارند.

وی افزود: سال گذشته ۱۱ هزار تن زیتون برداشت شد؛ این در حالیست که امسال ۳۵ هزار تن محصول در باغات زیتون استان تولید می شود.

محمدی ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد زیتون باغات برداشت شده و ۳۰ درصد باقی مانده نیز در حال برداشت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه رودبار یکی از قدیمی ترین مناطق زیتون کاری کشور است، خاطرنشان کرد: در این شهررستان زیتون بسیار با کیفیت تولید می شود.

وی متذکر شد: هر چقدر تولید زیتون از نظر کمی و کیفی خوب باشد روغن زیتون بهتر و بیشتری نیز در استان تولید می شود لذا به دلیل اهمیت مصرف روغن زیتون برای خانواده ها یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان توسعه و ترویج ارقام روغنی زیتون است تا با افزایش تولید روغن زیتون میزان دسترسی خانواده ها را به این روغن سالم بیش از پیش فراهم کنیم.

محمدی تصریح کرد: سال گذشته مشکل آفت زیتون داشتیم که امسال با کنترل های انجام شده این آفت مهار شد و به این ترتیب افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصول زیتون رقم خورد و به علاوه روغن زیتون استحصالی نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تا پایان آذر امسال برداشت زیتون ادامه دارد، گفت: ۴۵ درصد زیتون تولیدی امسال کنسروی و ۵۵ درصد نیز روغنی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: با توجه به افزایش تولید روغن زیتون طی مکاتباتی که انجام شد خواستار محدودیت واردات روغن زیتون در جهت حمایت از تولیدکنندگان شدیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان