شما اینجا هستید

اجتماعی » اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۷ هزار و ۱۴۰ روستای کشور

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که برای بررسی پروژه های محرومیت زدایی به گیلان سفر کرده بود، گفت: دولت سیزدهم با رویکردی انقلابی تمام توان خود را برای رفع محرومیت روستاها بکار گرفته است.

مجید آقازاده افزود: به منظور رفع محرومیت ۷ هزار و ۱۴۰ روستای کشور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی، بر اساس قرارداد منعقده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب طرح جهاد آبرسانی جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر در این روستاها از آب آشامیدنی پایدار، سالم و با کیفیت بهره مند خواهند شد.

وی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح جهاد آبرسانی در کشور را ۱۹ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: برای آبرسانی به این روستاها ۳۹۴ حلقه چاه، ۶۷۴ باب مخزن، ۱۶۷۰ واحد ایستگاه پمپاژ، ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۲ هزار کیلومتر شبکه توزیع اجرا می شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح در مدت ۳۰ ماه، شاخص بهره مندی روستاهای کشور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی از ۸۲٫۶ درصد به حدود ۹۵ درصد ارتقاء خواهد یافت.

 

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین از اجرای عملیات آبرسانی در ۳ هزار روستای کشور از محل طرح ملی خبر داد و گفت: آبرسانی به ۵ هزار روستای کشور نیز توسط خیرین عزیز در دست انجام است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان