شما اینجا هستید

اخبار گیلان » آغاز پایش رعایت موازین بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای توسط کارشناسان وزارت بهداشت در گیلان

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛ پایش موازین بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای از کلیه ی مراکز خدمات جامع سلامت و شبکه های بهداشت و درمان، خانه های بهداشت، بیمارستان ها، کارگاه ها و کارخانجات و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان گیلان آغاز شد.
در ابتدای حضور کارشناسان این پایش در استان گیلان، دکتر اسماعیل نورصالحی-سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه در جلسه ای با اشاره به اهمیت توجه به بهداشت در محیط های کاری و مراکز عرضه مواد غذایی به مردم در سرتاسر استان اظهار کرد: رعایت موازین بهداشتی در کارخانجات، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و کلیه بیمارستان ها از اهمیت ویژه ای در ارتقای شاخص های سلامت استان برخوردار است.
دکتر نورصالحی افزود: در حال حاضر طرح رستوران نمونه ی سلامت با بررسی شش شاخص در غذاخوری ها و رستوران های استان در حال اجرا است و در صورتی که رستوران موردنظر شاخص هایی مانند رعایت فاصله  گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک توسط کارکنان، واکسینه شدن تمامی کارکنان در مقابل بیماری کرونا در حداقل دو دوز، رصد واکسیناسیون مشتری ها در حین ورود به رستوران و برخورداری از دستگاه تهویه را در فضای کاری خود رعایت کند، شایسته ی دریافت لوح رستوران نمونه ی سلامت می شود.
وی با بیان اینکه لوح نمونه ی سلامت نشاندهنده ی رعایت تمامی موازین بهداشتی و شش شاخص مطرح شده است، گفت:  این لوح، موجب افزایش اطمینان مردم  از غذاهای رستوران و  درآمدزایی بیشتر مکان فوق می شود.
وی به اجرای طرح لوح نمونه ی سلامت در مدارس هم اشاره کرد و افزود: این طرح برای مدارس هم در حال اجرا است و می تواند تضمین کننده ی سلامت و بهداشت دانش اموزان در مدارس باشد و اطمینان خاطر خانواده ها را تامین کند.
در ادامه ی این جلسه، کارشناسان وزارت بهداشت و درمان به بررسی برخی شاخص های بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای در سطح استان پرداختند.
شایان ذکر است پایش فوق به مدت سه روز توسط کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سرتاسر استان صورت می پذیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان