شما اینجا هستید

اخبار گیلان » مداخله تیمی گروه‌های مختلف پزشکی برای درمان موکورمایکوزیس ضروری است

دکتردهنادی مقدم  با اشاره به اهمیت شروع به موقع درمان ضد موکور مایکوزیس، بیان کرد: شرایط لازم جهت خدمات جراحی بدون تاخیر توسط متخصصین گوش و حلق و بینی فراهم شده  و نحوه رویکرد به این بیماری به اطلاع روسای مراکز بیمارستانی، پزشکان و کادر پرستاری رسانده شده است.

وی در پایان بر همکاری تیمی گروه‌های تخصصی مربوطه در انجام مداخلات درمانی مورد نیاز بیماران موکورمایکوزیس تأکید کرد و گفت: بسیاری از بیماری‌ها مانند این بیماری نیاز به مداخله تیمی گروه‌های مختلف پزشکی دارد و تنها با یک تخصص خاص قابل مدیریت نیست و در شرایط جدید  (انتشار گونه دلتا ویروس کرونا) که شیوع این عفونت افزایش‌یافته، تنظیم برنامه ریزی دقیق برای مدیریت بهتر این بیماری ضروری است.

در  این جلسه همچنین در خصوص اطلاع رسانی مناسب در سطوح مختلف نظام شبکه های بهداشت و درمان، پیشگیری از ابتلا ، تشخیص به موقع و شروع درمان، تامین داروی لازم و تقویت نظام ارجاع این بیماران تبادل نظر  شد.

لازم به ذکر است:  از جمله مصوبات این جلسه ارجاع مستقیم بیماران مشکوک از شهرستانها توسط شبکه بهداشت به بیمارستان امیرالمومنین (ع) رشت  و تداوم آموزش رده های مختلف کادر بهداشت و درمان در نظام شبکه بود.

گفتنی است؛ بیماری قارچ سیاه نوعی بیماری عفونی یا عامل قارچی است که سینوس ها، ریه، پوست و مغز را درگیر می کند، ضمن اینکه این بیماری به افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف آسیب جدی می رساند و جای نگرانی برای سایر افراد نیست.

قارچ سیاه مربوط به کرونا نیست، نام علمی این بیماری موکورمیکوز است که سال‌ های سال وجود داشته ضمن اینکه قارچ‌ها دوست دارند در افراد دارای  نقص ایمنی بدن رشد کنند و سبب تخریب بافت‌ها شوند.

سینه درد، شکم درد، تنگی نفس، ضایعات سیاه روی بینی یا داخل دهان، حالت تهوع و استفراغ و خونریزی گوارشی از علائم بیماری قارچ سیاه عنوان می شود.

افراد دارای بیماری های زمینه ای و سیستم ایمنی ضعیف به قارچ سیاه مبتلا می شوند و معمولا این بیماری سایر افراد را مبتلا نمی کند و جای نگرانی نیست

قارچ سیاه معمولا در افراد مبتلا به کرونا مشاهده می شود البته اینطور نیست که همه افراد مبتلا به  کرونا به این بیماری مبتلا شوند و مردم نگران نباشند.

افراد با علائم چشم درد، سردرد و گرفتگی بینی حتما به پزشک مراجعه کنند.

علل تسهیل کننده این عفونت قارچی که به قارچ سیاه نیز معروف است ؛ مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی،  از جمله کورتیکو استروییدها و وجود بیماریهای زمینه ای متابولیک بخصوص دیابت می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان