شما اینجا هستید

اخبار گیلان » کمتر از ۵ درصد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی گیلان را بیمه شدگان اختیاری تشکیل می دهند

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد  مدیر کل این سازمان با اشاره به اینکه بیمه اختیاری یکی از قالب های پیش بینی شده سازمان برای پوشش افرادی است که از قبل نزد تامین اجتماعی دارای حداقل یک ماه سابقه بوده و در حال حاضر می خواهند به صورت شخصی ادامه بیمه پردازی نمایند ، افزود : از جمعیت ۴۵۲ هزار نفری بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان تنها ۲۱۴۵۱ نفر یعنی کمتر از ۵ درصد مجموع بیمه شدگان را افراد دارای قرارداد در این گروه تشکیل می دهند .

وی در ادامه اظهار داشت : بیمه اختیاری پس از بیمه های اجباری دارای جامع ترین شکل از دامنه تعهدات است که تنها مقرری بیمه بیکاری ، غرامت دستمزد و پاداش ازدواج را نداشته و دارای تمامی تعهدات مستمری های بازنشستگی ، ازکارافتادگی ، مازماندگان ، پروتز و اروتز ، درمان ، کمک هزینه کفن و دفن و … بوده و در زمره بهترین پوششها برای هر خانواده محسوب می گردد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان همچنین اذعان داشت : حدود ۹۰۰۰ نفر از بیمه شدگان اختیاری یعنی قریب به ۴۰ درصد افراد تحت پوشش این گروه در شهرستان رشت ساکن بوده و در مقابل شهرهای لوشان ، املش ، اسالم ، سیاهکل و شفت دارای کمترین میزان استقبال از این نوع بیمه هستند .

علی حسین نژاد با بیان اینکه بیمه اختیاری به عنوان یکی از اشکال بیمه ای در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی این امکان را برای شهروندان فراهم می نماید تا در قالب اختیاری و بدون پرداخت سرانه درمان جداگانه ( همچون بیمه های مشاغل آزاد ) به صورت یکجا خود و افراد تبعی از تعهدات و پوشش درمانی سازمان بهره مند گردند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برخی شهروندان به دلیل نرخ حق بیمه بالاتر این بیمه که در سالجاری به حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان میرسد ترجیح می دهند از بیمه مشاغل آزاد استفاده نمایند افزود : بالا بودن میزان حق بیمه این قرارداد به علت کاملتر بودن دامنه خدمات و تعداد بیشتر تعهدات تحت پوشش است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان یکی دیگر از علل بالاتر بودن رقم حق بیمه در این گروه را بیشتر بودن ضریب دستمزد آن ( معادل ۱/۲ برابر حداقل حقوق سال ) برشمرد که این امر نیز خود امتیازی برای بیمه شده برای برخورداری از سطوح تعهداتی بالاتر در زمان استحقاق خواهد بود .

علی حسین نژاد خاطر نشان ساخت تمامی افرادی که از قبل نزد سازمان دارای حداقل یک ماه سابقه باشند بدون نیاز به مراجعه می توانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir در بخش منوی بیمه شدگان خاص ، نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت آنلاین اقدام نمایند .

شایان ذکر است میزان سابقه لازم برای انعقاد بیمه اختیاری در قانون مصوب آن یکسال بود که در سالهای اخیر به جهت تسهیل شرایط و امکان استفاده افراد بیشتر از آن به یک ماه تقلیل یافت .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان