شما اینجا هستید

اخبار گیلان » کشف و ضبط ۱۱۰ اصله چوب آلات جنگلی قاچاق

مهرداد کهنسال، از کشف و ضبط چوب آلات جنگلی قاچاق خبر داد و اظهار کرد: مامورین حفاظتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستانه اشرفیه طی گشت زنی و مراقبت شبانه روزی از محورها و خطوط مواصلاتی شهرستان تعداد ۱۱۰ اصله فرآورده های چوبی جنگلی غیرمجاز را کشف و ضبط کردند.

وی حجم چوب آلات کشف شده را ۹.۶۸ مترمکعب دانست و افزود: برای متخلفیت پرونده تشکیل شد و به محاکم قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه، با بیان اینکه با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره منابع طبیعی، یک دستگاه تراکتور حامل چوب آلات قاچاق جنگلی غیر مجاز کشف و ضبط شد، ‌خاطرنشان کرد: چوب آلات کشف شده از گونه سفید پلت بوده است.

کهنسال، همچنین از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب آلات قاچاق از گونه توسکا، گردو و اوجا خبر داد و گفت: ارزش مجموع محموله چوب قاچاق مکشوفه حدود پنج میلیون تومان است.

وی عنوان کرد: مردم طبیعت دوست شهرستان آستانه اشرفیه با منابع طبیعی این شهرستان در حفاظت و صیانت از اراضی ملی و جنگل ها و مراتع همکاری خوبی داشته که جا دارد از این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه یادآور شد: بهره برداری چوب آلات جنگلی در محدوده اراضی اشخاص(مستثنیات) دارای قوانین و دستورالعمل های خاصی است، که مالکین می بایست مجوزهای لازم را از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اخذ کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان