شما اینجا هستید

اجتماعی » شهرداری‌های آستارا سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمدها را پرداخت کنند

سعید میرقربانی،سرپرست فرمانداری آستارا، روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی در فرمانداری آستارا گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی زمینه ساز توسعه و آبادانی است و باید اندیشه و فرهنگ اصیل ایران و انقلاب مدنظر فعالان این عرصه باشد.

وی خاطرنشان کرد: آستارا از پیشینه فرهنگی، علمی و ادبی لازم برخوردار است و جا دارد خیرانی که برای مقابله با کرونا و کمک به مراکز درمانی خوش درخشیدند، جهت توسعه کتابخانه ها نیز همت و همکاری کنند.

سرپرست فرمانداری آستارا از اداره کتابخانه های عمومی خواست، یک نیروی انسانی را برای جمع آوری کتاب های بلااستفاده دستگاه های اداری و نهادها تعیین کند تا با تحویل کتاب های جمع آوری شده به کتابخانه ها، منابع جدیدی در دست علاقه مندان به مطالعه قرار گیرد.

رامش انورزاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا نیز در این جلسه از پرداخت به موقع حق کتابخانه ها از سوی شهرداری آستارا و تعلل شهرداری شهر لوندویل در این خصوص خبر داد و همکاری بیشتر این نهاد را خواستار شد.

نعمت یاورپور شهردار لوندویل نیز مشکلات مالی را علت تاخیر پرداخت حق کتابخانه ها اعلام کرد و نسبت به رفع مشکل و واریز سهم کتابخانه ها قول مساعد داد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و چهار کتابخانه آن، از ۴۲ هزار نسخه کتاب و حدود ۲ هزار عضو برخوردار است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان