شما اینجا هستید

اخبار گیلان » واگذاری سند مالکیت ۸۰۰۰ هکتار از تالاب انزلی به سازمان جنگل ها

میرحامد اختری در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به واگذاری تالاب انزلی به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، اظهار کرد: با اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بخشی از زمین‌های تالاب بین المللی انزلی به سازمان جنگل‌ها واگذار شده تا از این پس مسئولیت حفاظت از آن برعهده این دستگاه اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰۰۰ هکتار از سطح تالاب انزلی در دو شهرستان رشت و صومعه سرا به سازمان جنگل ها واگذار شده است، گفت: سند این اراضی به نمایندگی از دولت برای سازمان جنگل ها صادر شده و سند مابقی اراضی در حوزه شهرستان بندرانزلی تا پایان هفته صادر می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به ماده ۱۶ قانون بهسازی محیط زیست، تصریح کرد: براساس این قانون تالاب ها جزو مناطق چهارگانه حفاظت شده هستند و لذا سازمان حفاظت محیط زیست قائم مقام سازمان جنگل ها در مدیریت و نگهداری و حفاظت از تالاب هاست.

اختری، اسناد مالکیت تالاب ها را متعلق به سازمان جنگل ها دانست و گفت: به استناد ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث و ساحلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری نیز در حوزه حفاظت از تالاب ها مسئولیت دارد و مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست نافی مسئولیت مدیریت و نگهداری و حفاظت سازمان جنگل ها نیست.

وی اضافه کرد: هرگونه تخریب و تصرف و آتش سوزی در حوزه تالاب انزلی و مابقی تالاب ها با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان پیگیری می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان