شما اینجا هستید

اخبار گیلان » مخاطرات جدی تالاب انزلی به دلیل پسروی دریای خزر

 احمد دنیامالی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲ اقدام غیرقانونی وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد، تالاب انزلی را به مخاطره انداخته است، از رئیس قوه قضائیه خواست به سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری جهت رسیدگی به این موضوع مأموریت دهد.

او با بیان اینکه تالاب انزلی در ۲۰ سال گذشته به دلیل پسروی در دریای خزر با مخاطرات جدی مواجه شده است، افزود: سازمان محیط زیست و وزارت نیرو متولی اصلی این بخش هستند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس اظهار داشت: در ۸ سال گذشته در اقدام غیرکارشناسی و غیرقانونی وزارت نیرو، تالاب انزلی از ۱۵ هزار به ۲۵ هزار هکتار افزایش یافته در حالی که منابع لازم برای حقوق مردم پیش بینی نشده است.

دنیامالی یادآور شد: این امر روستا‌های حاشیه آن را با مخاطرات جدی مواجه کرده است.

او ادامه داد: همچنین سازمان ثبت اسناد نیز بدون توجه به حقوق متصله مردم و اسناد مالکیت آن‌ها چه در سطح زارعانه و چه روستا‌های حاشیه تالاب انزلی که در قالب طرح هادی سند دریافت کرده اند، اقدام غیرقانونی دیگری انجام داده است.

نماینده مجلس یازدهم از رئیس جمهور و دستگاه قضایی خواست به این موضوع ورود کنند.

دنیامالی تصریح کرد: بنابراین لازم است ریاست قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری مأموریت دهد که به این موضوع رسیدگی کند.

شهرستان بندر انزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان