شما اینجا هستید

اخبار گیلان » همایش بزرگ پیاده روی دانشجویی در پارک قدس شهر رشت برگزار شد

به گزارش اقتصاد خزر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، همایش بزرگ پیاده روی ویژه ” دانشجویان دانشگاه ” با شعار ” ورزش، سلامت و تندرستی ” با حضور دکتر فردین مهرابیان- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین علی اسماعیلی- مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از کارکنان، با استقبال بی نظیر دانشجویان و با رعایت پروتکل های بهداشتی در پارک قدس رشت برگزار شد.

دکتر مهرابیان در این همایش و در جمع دانشجویان ورزش دوست، با اشاره به اهمیت فعالیت های ورزشی، گفت: انسان سالم، محور توسعه پایدار است. وی با تاکید بر فواید ارزشمند ورزش، افزود: ورزش، به بهتر و راحت تر خوابیدن، به تأخیر انداختن روند پیری، حفظ سلامت قوای بدنی و تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند. معاون فرهنگی و دانشجویی در ادامه با  خاطر نشان کرد: نباید از فواید ورزش بر روح و روان نیز غافل ماند؛ فشارهای عصبی، افسردگی و اضطراب در سایه ورزش، رنگ می بازد و باعث شادابی افراد می شود. وی در ادامه با برشمردن فواید بیشمار ورزش، گفت: کاهش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی و کشنده، مانند بیماری های قلبی، فشار خون، پوکی استخوان، چاقی، سرطان و دیابت از جمله ویژگی های مثبت ورزش است.

در پایان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه دانشجویان و جوانان آینده سازان این سرزمین هستند، افزود: دانشجویان حوزه سلامت باید بیشتر از دانشجویان سایر دانشگاه ها به سلامت خود اهمیت دهند و لازم است در کنار تغذیه سالم ورزش کنند. لازم به ذکر است؛ این همایش بزرگ با حضور بیش از ٣٠٠ دانشجو به همت مدیریت تربیت بدنی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همکاری شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، برگزار و  به ١٠ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه، جوایز نقدی اهدا شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان