شما اینجا هستید

اخبار گیلان » رویکرد بومی به مناطق آزاد می تواند گره گشا باشد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، وی با بیان اینکه مناطق آزاد مهم ترین زمینه برای سرمایه گذاری و فعالیت تجاری قلمداد می شوند که بعضا از این مناطق به عنوان میزبان بخش خصوصی واقعی یاد می شود، گفت: مناطق آزاد به عنوان چرخ پنجم اقتصاد عمل می نمایند که در آن فعالیت های بخش خصوصی به صورت حقیقی تبلور پیدا می کند.

 رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با ارائه تحلیلی از وضعیت و جایگاه مناطق آزاد در معادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، چنین توضیح داد که مناطق آزاد در ایران براساس چارچوب های قانونی به خوبی در مسیر خود قرار گرفته اند و راهبردهای کلانی که امروز مناطق آزاد دارا می باشند در بستری شکل گرفته که براساس ظرفیت ها و مزیت های قانون عمل کنند.

سیاهکار زاده اشاره ای به خواست عمومی برای اجرای قوانین و مقررات در سطح مناطق آزاد نمود و افزود: این مهم بیانگر وجود پایه های مستحکم و خوب مناطق آزاد در این عرصه است که می تواند در بستر آن به دستاوردهای خوبی نائل شد و تلاش ما بر پیگیری تحقق مقررات و شاخص ها و پایبندی به آنها متمرکز خواهد شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس می توان دو نوع نگاه به مناطق آزاد داشت، نگاه اول اینکه وضعیت موجود را به آن پایبند باشیم و با تلاش همین موارد را انجام داد و نگاه دوم اینکه رویکردی بومی به منطقه آزاد و این رویکرد را در چارچوب قوانین کشور تعریف و به یک مقررات متناسب بدل نمود و این نگاه را می توان در حالت ایده آل پیگیری کرد.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه چنین نگاهی برای ریاست دبیرخانه مناطق آزاد حائز اهمیت است، اضافه کرد: تلاش ما مبتنی بر گام برداشتن در این مسیر است و امروز اگر کمبودی در حوزه قانونگذاری وجود دارد باید مورد پیگیری قرار گیرد تا به عنوان ساختار مناطق آزاد مورد استفاده شود.

محمد سجاد سیاهکار زاده نگاه خود نسبت به منطقه آزاد انزلی را سیستمی عنوان کرد و به توضیح این نگرش پرداخت و گفت: نگاه سیستمی به این معنا است که این مجموعه دارای اجزایی بوده و این اجزا به خوبی با هم هماهنگ شده و فعالیت می کنند. منطقه آزاد انزلی یک جز است و هر کدام از ادارات و سازمان های مربوطه و فعالین تجاری نیز یک جز می باشند که باید به خوبی در کنار یکدیگر فعالیت و هماهنگ عمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت تعامل خوب میان دستگاه ها اظهار داشت: تعامل و هم افزایی باعث تحقق دستاورد خوب از سوی منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از زیرمجموعه های خانواده بزرگ اقتصاد کشور می گرد، موضوعی که زمینه به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد کشور می شود و با توجه به این باور به امور جاری منطقه آزاد انزلی توجه خواهیم داشت و علاوه بر این گام هایی در مسیر توسعه این منطقه برمی داریم.

 رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تصریح براینکه اگر به دنبال جذب سرمایه گذاری، جهش اقتصادی، تعامل بین الملل و پیشرفت هستیم، نیاز به زیرساخت های و مولفه هایی داریم که همگی می تواند درون زا باشد؛ افزود: قرار نیست اتفاقی از بیرون استان گیلان برای حرکت رو به جلو رخ دهد بلکه باید خودمان در چارچوب قوانین کشور، به فعالیت های توسعه محور بپردازیم؛ چراکه جوشش درونی است اما نگاهی کشوری و بین المللی دارد تا جریان تقویت کننده ایجاد شود.

 وی حمایت های دولت را موجب در مسیر پیشرفت قرارگرفتن منطقه آزاد انزلی ارزیابی کرد و خواستار همکاری و همراهی تمامی ارکان دولتی و غیر دولتی برای تحقق ظرفیت ها و فرصتهای متنوع این منطقه شد و گفت: بنده دست یاری خود را به سمت همه دلسوزان توسعه و رونق فضای کسب و کار استان گیلان و کشورمان در معادلات منطقه ای و بین المللی دراز می کنم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان