شما اینجا هستید

اجتماعی » حمایت مالی دانشگاه از برنامه‌های فرهنگی دانشجویان ، محدودیت ندارد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر ارسلان سالاری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، صبح روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در نشست شورای فرهنگی دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به اوقات فراغت دانشجویان در فصل تابستان اظهار کرد: فصل تابستان، فرصت مغتنمی است که باید برای غنی کردن اوقات دانشجویان برنامه‌هایی را با تشکیل کمیته‌های تخصصی و تأمل، تفکر و اندیشیدن حول محور آن، برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن چهل و دومین سالروز هفته دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس، گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است و باید ابعاد برجسته و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این واقعه تاریخی به دانشگاهیان و دانشجویان منتقل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به در پیش بودن سال تحصیلی جدید در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مراسم توجیهی دانشجویان نو ورود سال ۱۴۰۱ از هم‌اکنون برنامه‌ریزی و برنامه‌ای درخور دانشجویان برگزار شود.

دکتر سالاری رفع دغدغه دانشجویان در همه امور از جمله امور فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: به سبب پاسخ صحیح و سریع به مطالبات دانشجویان، باید دغدغه دانشجویان به مدیران فرهنگی و دانشجویی و یا معاونت فرهنگی دانشجویی انتقال داده شود.

وی با تأکید بر حل مشکلات رفاهی دانشجویان، افزود: در تأمین خوابگاه دانشجویی و یا اصلاح نظام تغذیه، توفیقات خوبی حاصل‌شده، اما لازم است دانشجویان برای بهبود و ارتقای وضعیت کنونی، مشارکت فعالانه‌تری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از حمایت همه‌جانبه دانشگاه از برنامه‌های فرهنگی دانشجویان خبر داد و گفت: هر فعالیت فرهنگی در دانشگاه که انجام آن به تصویب معاونت فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رسیده باشد، از پشتیبانی ما نیز برخوردار است.

دکتر سالاری از آمادگی تام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت دانشجویان خبر داد و افزود: به‌هیچ‌وجه تعداد اجرای برنامه‌های فرهنگی و اعتبار آن در دانشگاه علوم پزشکی گیلان محدودیت ندارد و فعالیت‌های فرهنگی دانشجویات مستمراً حمایت می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام ، بر ساماندهی منسجم برنامه‌های فرهنگی دانشجویی در دانشگاه تأکید کرد و گفت: لازم است کارگروه تخصصی ویژه‌برنامه‌های مهم دانشجویان و دانشگاه در معاونت فرهنگی و دانشجویی تشکیل شده و پس از کارشناسی دقیق برنامه‌ها ، در شورای فرهنگی مطرح شوند.

دکتر فردین مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید سالار شهیدان، اظهار کرد: به لطف خدا و با حمایت دکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امکان اعزام دانشجویانی که علاقه‌مند به شرکت در مراسم اربعین هستند ، فراهم‌شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های گوناگون فرهنگی در این ایام، افزود: در حال حاضر گروههایی از دانشجویان در قالب دوره‌های آموزشی در خزر آباد ساری در حال آموزش هستند و تعداد قابل‌ملاحظه از دانشجویان در اردوی بسیج با عنوان طرح ولایت حضور دارند. همچنین تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اردوی آمادگی المپیاد ورزش قهرمانی دانشجویان سراسر کشور در تلاش هستند که ما امیدواریم با کسب مدال بتوانند برای این دانشگاه افتخارآفرینی نمایند.

دکتر فردین مهرابیان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از پرداخت کامل تمامی بدهی‌ها تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بخش قابل‌ملاحظه‌ای از بدهی‌های سال ۱۴۰۱ این معاونت پرداخت‌شده است.

گفتنی است؛ در این نشست تعدادی از مدیران ستادی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در رابطه با ارتقا و بهبود برنامه‌های فرهنگی نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان