شما اینجا هستید

اجتماعی » جانمایی یادمان چهره های فرهیخته در آرامگاه میرزا کوچک جنگلی

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ سید امیرحسین علوی شهردار رشت پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز گیلان اظهار داشت: مردم گیلان از قبل از ورود اسلام و بعد از آن مروج آزادی‌خواهی و آزاد منشی بودند و این روحیه در مردمان این خطه همواره وجود داشته است.
شهردار رشت میرزا کوچک جنگلی را شخصیتی بزرگ که مورد احترام همه آزادیخواهان قرار دارد خواند و عنوان کرد: مکانی که در آن حضور داریم یعنی خانه میرزا هم یکی از همان آثار تاریخی و بخشی از معماری قدیمی شهر رشت در بافت مرکزی است که مورد بازسازی قرار گرفت.
وی اذعان کرد: میرزا کوچک جنگلی همزمان در برابر هجوم بیگانگان مقاومت کرد و در برابر استبداد داخلی هم ایستاد و لازم است تمام این افتخارات با انواع ابزارهای فرهنگی و هنری برای نسل جوان ما تبیین شود.
شهردار رشت با بیان اینکه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری سعی کرده از ظرفیت‌های خود در راستای خلق تولیدات فرهنگی با مضمون میرزا کوچک جنگلی استفاده کند افزود: برای ارتقاء غنای فکری نسل جوان در برابر تمام تهدیداتی که وجود دارد باید یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی و یک عزم عمومی داشته باشیم.
علوی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی را فرصتی مغتنم برای ترویج روحیه آزادیخواهی و استقلال طلبی خواند و گفت: شهرداری رشت درصدد است به صورت رویداد محور نمایشگاه‌های فصلی برگزار کند تا بتواند با ارائه‌ی تاریخ این سرزمین در قالب نمایش اشیاء و تولیدات هنری در راستای رسالت فرهنگی خود گامهای مناسبی بردارد.
وی در ادامه به نیاز شهر رشت به پارکینگ هم اشاره نمود و اضافه کرد: در حوزه ایجاد پارکینگ که جزو نیازهای اساسی شهر رشت است متاسفانه در گذشته چنانکه باید و شاید به این موضوع پرداخته نشد بنابراین شهرداری رشت در دوره جدید مدیریتی مطالعاتی را برای ایجاد پارکینگ عمومی در سطح معابر پرتردد انجام داد.
شهردار رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه محله سلیمانداراب رشت محل آرامگاه بسیاری از چهره‌های فرهیخته و بزرگی نظیر میرزا کوچک جنگلی است درصددیم یادمان‌های مناسبی را به همین منظور در این مکان جانمایی کنیم.
علوی ضمن اشاره به اقدامات شهرداری برای بازسازی و مرمت آثار تاریخی شهر رشت نظیر عمارت میرزا خلیل رفیع،  ساختمان ساعت و ساختمان سازمان فرهنگی برای تبدیل آنها به موزه مردم شناسی و موزه هنرهای معاصر ابراز داشت: با توجه به صنایع دستی  بسیار ارزشمندی نظیر رشتی دوزی در شهر رشت که ثبت ملی هم شده در حال رایزنی هستیم تا یک موزه صنایع دستی در این شهر ایجاد کنیم.
گفتنی است پس از گفتگوی شهردار رشت با صدا و سیمای مرکز گیلان، سید امیر حسین علوی با هیات همراه از خانه میرزا بازدید کردند.
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان