شما اینجا هستید

اخبار گیلان » جامعه فرهنگی مرهون صنعت چاپ است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رضا ثقتی، ظهر پنجشنبه، ۱۸ آذر در هفتمین آیین تجلیل از چاپخانه داران استان گیلان که در لاهیجان برگزار شد، جامعه فرهنگی را مرهون صنعت چاپ دانست و اظهار کرد: سواد و آگاهی و دانش و اطلاعات و کتاب و روزنامه و گرافیک و طراحی و… به نوعی وابسته به صنعت چاپ است.

وی، ضمن قدردانی از خانواده بزرگ صنعت چاپ استان گیلان برای تلاش در جهت پا بر جا نگه داشتن این صنعت، افزود: اگر اصالت و تعصب و تلاش شما نبود، امروز این صنعت را نداشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، صنعت چاپ را یکی از شاخه های فرهنگ و هنر دانست که با اقتصاد پیوندی مستقیم دارد و عنوان کرد: باید اهالی فرهنگ و رسانه و هنرمندان ما در کنار کارهای ارزشمند به جنبه های اقتصادی کارشان نیز نگاه کنند.

ثقتی، با بیان اینکه نباید به هنر، نگاه صرفا تزیینی و تفننی و اوقاف فراغتی داشته باشیم، گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نباید منتظر کمک دولت باشند و هدف ما ایستادن روی پای خود است و لذا اقتصاد فرهنگ را دنبال می کنیم.

وی، خواستار درآمدزایی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری با شیوه های امروزی، نوین و حرفه ای شد و خاطرنشان کرد: از هفته آینده کارگروه تحول اقتصاد فرهنگ و هنر استان را راه اندازی می کنیم تا به سمت اقتصاد فرهنگ برویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، چاپخانه ها را یکی از پیشگامان عرصه اقتصاد فرهنگ دانست و تصریح کرد: صنعت چاپ علاوه بر ساماندهی به فعالیت های فرهنگی، نسبت به درآمد هم توجه دارد و لذا بنا داریم اقتصاد و درآمد هنرمندان را تقویت کنیم تا ادامه فعالیت های فرهنگی و هنری آنان را بیمه کند.

وی با اشاره به اختصاص تنها ۲٫۷ درصد از بودجه کشور به بخش فرهنگ، گفت: این بودجه نمی تواند پاسخگوی نیازهای جامعه فرهنگی و هنری کشور به ویژه خطه گیلان که مردمانش رویکرد فرهنگی و هنری دارند، باشد.

ثقتی، در ادامه از رفع ۵۰ درصدی مشکل بازگشایی تالار مرکزی رشت خبر داد و یادآور شد: این تالار که نگین انگشتری فرهنگ شمال کشور است، از دی ماه امسال برای همیشه بازگشایی خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توکل به خدا و کار جهادی و همراهی مردم در پیشبرد امور، اضافه کرد: در جریان واکسیناسیون عمومی کرونا شاهد روحیه جهادی دولتمردان و همراهی مردم بودیم.

اجرای موسیقی، نمایش و سخنرانی «محمدحسین زمینی» نایب رئیس انجمن صنفی کارفرمایی چاپخانه‌داران و لیتوگرافان گیلان از دیگر بخشهای این همایش بود. در پایان نیز، ۲۴ نفر از فعالان صنعت چاپ استان تجلیل شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان