شما اینجا هستید

اخبار گیلان » بازدید استاندار گیلان از روند پیشرفت بندر تفریحی گردشگری چمخاله

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، جمعه ۱۹ آذر ماه استاندار گیلان به همراه هیاتی متشکل از معاونین و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل استانی از جمله مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و دیگر مسئولین شهرستان لنگرود از روند پیشرفت بندر تفریحی گردشگری چمخاله بازدید کردند.

استاندار گیلان در این بازدید بر ضرورت تسریع در تکمیل زیرساختهای بندر، جذب سرمایه گذار و رفع موانع تامین مصالح معدنی توسط ارگان تامین کننده این موضوع که موجب معطلی در تکمیل شده است، تاکید کرد.

در این بازدید، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن تشریح وضعیت گردشگری دریایی در استان به اهمیت اجرای این پروژه تاکید و در خصوص وضعیت قرادادی، میزان برآورد و پرداخت مالی بر اساس پیشرفت فیزیکی و تنگناهای موجود گزارشی مبسوط ارائه نمود و پس از آن به همراه استاندار در شورای اداری شهرستان لنگرود نیز شرکت کرد.

گفتنی است، ایجاد ۳۰۰ متر  مسیر سنگی برای رسیدن به پل و عرشه ۶٠٠ متری و همچنین، ساخت موج شکنهایی بطول ۵۵٠ و ۴۵٠ متر در عمق ۶ متری با در نظر گرفتن وضعیت جریان گردش آب دریا و مسائل محیط زیستی، ایجاد دو دستک موج شکن در فاصله ۴۰۰ متری از ساحل برای استحصال دو هکتار و ساخت حوضچه چهار هکتاری به عمق ۵/۵ متر برای ورزشهای آبی، تفریحات دریایی و قایقرانی و سایر گردشگری دریایی را از جمله اقدامات انجام شده در بندر چمخاله است. با بهره برداری از این پروژه زمینه لازم برای توسعه صنعت گردشگری دریایی و ایجاد زیر ساخت ها و شرایط لازم برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه های هتلینگ، بازیهای آبی ، کستیهای مسافری دریایی و قایقهای تفریحی بمنظور پذیرایی از مهمان ها در گیلان فراهم می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان