شما اینجا هستید

اخبار گیلان » ترانزیت ورودی و خروجی از مرزهای گیلان افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از ایرنا – غلامعلی نیک‌فهم افزود : از این میزان کالای ترانزیتی ۴۱۲ هزار و ۳۵۷ تن کالای ورودی به استان بود و ۱۵۱ هزار و ۹۴۱ تن هم میزان ترانزیت خروجی استان است که به ترتیب ۱۰۵ درصد و ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: از مجموع ترانزیت ورودی و خروجی ۵۲۸ هزار و ۲۹۲ تن از مرز آستارا و ۳۶ هزار و ۶ تن از مرز بندرانزلی تزانزیت بوده است.

وی انواع آرد و سیب زمینی را عمده‌ترین کالاهای ترانزیتی طی این مدت عنوان کرد و افزود: در نیمه نخست امسال ۸۵ هزار و ۹۳۱ تن کالا نیز از مرز آستارا وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته ضمن اینکه که عمده کالاهای وارداتی ار مرز آستارا در نیمه نخست امسال عدس بوده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت افزون بر ۵۱۶ هزار تن کالا از این مرز صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است، میوه و تره بار نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا بوده‌است.

وی بیان کرد: حدود ۶۵ هزار و ۱۷۳ مسافر نیز با میانگین تردد روزانه ۳۵۰ نفر از مرز آستارا تردد کرده‌اند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۴۳۶ نفر مسافر ورودی و ۳۳ هزار و ۷۳۷ نفر نیز از این مرز خارج شده‌اند.

پنج شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی مسافر و ۱۸۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا در استان گیلان فعالیت دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان