شما اینجا هستید

اجتماعی » برداشت مکانیزه ۱۸۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از ایسنا – صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در حاشیه آیین برداشت مکانیزه برنج در روستای آبکنار شهرستان بندرانزلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار در استان گیلان وجود دارد، اظهار کرد: امسال در سطح شالیزارهای استان نشاء مکانیزه ۱۷۵ هزار هکتاری صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به شرایطی که بر اقتصاد دنیا و کشور حاکم است معرفی ارقام جدید در شالیزارهای استان گیلان را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه امروزه اقتدار کشورها در کنار اقتدار نظامی، اقتدار غذایی هم هست، تصریح کرد: نمی‌توانیم عرصه های تولید را اضافه کنیم همین عرصه ها را باید حفظ نگهداری کرده و در همین راستا افزایش محصول را در واحد سطح در دستور کار خودمان داریم.

محمدی تاکید کرد: تا ۹۰ درصد شالیزارهای استان با ارقام بومی و محلی نشا می‌شوند و به لحاظ کیفیت و بازار پسندی جایگاه بسیار خوبی دارد اما عملکرد ما در این ارقام کیفی، پایین است و یک سری مخاطرات دارد.

وی گفت: حساسیت به خوابیدگی و ورس در برابر باران و باد و تنش‌های مکانیکی همچنین حساسیت به آفات و بیماری ها از جمله این مخاطرات هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت مکانیزه ۱۸۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان، گفت: در راستای ورود دانش به عرصه های تولید، رقم های پر پتانسیل و با کیفیت بالا را در دستور کار قرار دادیم.

محمدی تصریح کرد: استفاده از این ارقام در کنار توجه به انجام فعالیت‌های کشاورزی به صورت مکانیزه باعث می شود درآمد کشاورز و بهره وری بیشتر شده و هزینه ها کاهش یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان