شما اینجا هستید

اجتماعی » گیلانیان بیش‌ازپیش نیازمند یاری نمایندگان مجلس هستند

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، صبح شنبه ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱ ، مهندس جبار کوچکی نژاد – نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، نظام بهداشت و درمان استان را خدماتی متمایز با دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی دانست و اظهار کرد: نظام سلامت در هر جامعه‌ای، مستقیماً با حیات انسانی و محیطی جامعه در ارتباط است و باید توجه همگان به آن جلب شود.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجمع نمایندگان استان در جهت توسعه و تعالی نظام سلامت گیلان، افزود: مردم استان بیش‌ازپیش چشم‌ انتظار یاری وکلای مردم در خانه ملت به جهت ارتقای شاخص‌های نظام سلامت و رفع مشکلات قانونگذاری در این راستا است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به چند طرح در دست احداث و توسعه‌ای بهداشتی و درمانی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: برخی از این طرح‌ها تا پایان امسال به اتمام می‌رسند و برخی دیگر نیازمند تأمین و تخصیص اعتبار از محل ردیف‌های ملی است.
دکتر بالو یکی از رویکردهای مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دولت سیزدهم را افزایش متوازن خدمات سلامت به‌ویژه در بخش درمان برشمرد و افزود: افزایش تخت‌های درمانی و ویژه، تأمین و تجهیز بیمارستان‌های دولتی به تجهیزات پزشکی به‌روز، تحول بنیادین در نظام آموزش و فرهنگی دانشگاه در تمامی ابعاد و همچنین احداث و توسعه طرح‌های عمرانی و فنی از مهم‌ترین دغدغه خادمان مردم در بهداشت و درمان استان است.
مهندس جبار کوچکی نژاد – عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب دکتر بالو به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وضعیت و پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی سلامت‌محور در دست اقدام را موردبررسی قرار داد.
همچنین در این نشست مشترک، وضعیت منابع، تخصیص و جذب اعتبارات طرح‌های عمرانی، مشکلات موجود در بخش نیروی انسانی و پوشش بیمه‌ای نظام سلامت نیز موردبررسی قرار گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان