شما اینجا هستید

اخبار گیلان » گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های کشور برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از  روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،در این همایش یک روزه مدیران کل استان‌ها در خصوص برنامه‌های آتی سازمان به منظور هم اندیشی و ایجاد وحدت رویه در عملیاتی کردن رویکردها و سیاست‌های سازمان نوسازی مدارس کشور برمبنای سند تحول بنیادین و زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری همگام با شعار سال به بحث و تبادل نظر پرداختند.

موضوع اعتبارات مدرسه‌سازی و جذب و تخصیص بهینه آن، معماری مدارس و هویت بخشی به طراحی فضاهای آموزشی و پرورشی، مدارس بزرگ مقیاس، فناوری های نوین و دانش بنیان و رویکردهای مدیریت سبز در فضاهای آموزشی از جمله موضوعات تخصصی مورد بحث در این جلسه بود.

در این جلسه رامین اسدی مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه منشاء توسعه کار آفرینی در دنیاست به ضرورت‌ها و بایسته‌های مدرسه دانش بنیان پرداخت و اضافه کرد: ارتباط شهرک‌های صنعتی با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که فاصله دانش و پژوهش با صنعت و تجاری سازی را کوتاه‌تر کرده است، تجربه خوبی بود که باید به مدارس منتقل شود.

وی به تشکیل کارگروه ویژه در جهت تحقق اهداف شعار سال در وزارت آموزش اشاره کرد و گفت: در نظر داریم که هنرستان‌ها را با صنایع و کارگاه‌های تولیدی مرتبط سازیم که نتایج خوبی در توسعه مهارت هنرجویان و تامین نیروی ماهر و کارآزموده واحدهای صنعتی و تولیدی و در نتیجه افزایش سطح تولید و اشتغال خوهد داشت.

حمیدرضا خان‌محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز با اشاره به دغدغه جدی وزیر و دولت سیزدهم در تحقق عدالت آموزشی به تبیین اهداف تشکیل قرارگاه جهادی عملیاتی «نصیب آموزشی برابر» پرداخت و گفت: پیشنهاد تشکیل این قرارگاه که از سوی وزیر مطرح شد گام مهمی در جهت استفاده بهینه از با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی مختلف و ایجاد هم افزایی بین گروه‌های خیری و جهادی با بدنه دولتی است.

وی با تاکید بر تشکیل قرارگاه‌های استانی گفت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک ابرسازمان رویکردی همه جانبه بر جنبه‌های مختلف اجتماعی دارد و رفع تبعیض در این عرصه به ویژه در مناطق کمتر برخوردار و مرزی را  با استفاده از ظرفیت های بومی در نظر داریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نوسازی مدارس موتور پیشران قرارگاه نصیب آموزشی برابر است که می‌تواند با همراهی خیرین نیکوکار و گروه‌های جهادی ظرفیت مناسبی را در مدرسه‌سازی، مدرسه‌ یاری و گسترش عدالت آموزشی در سراسر کشور فراهم کند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان