شما اینجا هستید

اجتماعی » کفبند و سردهنه های شمام ، جوبن و رودآباد در شهرستان رودبار به بهره برداری رسیدند

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، ابراهیم اصلاحی معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در آئین بهره برداری پروژه های مذکور گفت : سر دهنه شمام بر روی رودخانه سفیدرود واقع در رستم آباد شهرستان رودبار اجرا و امروز به بهره برداری رسیده است.

وی افزود : این سر دهنه در ساحل چپ رودخانه سفیدرود در محدوده مورد مطالعه سردهنه و نهر آبرسان شمام قرار گرفته که آب مورد نیاز بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه را تامین می نماید.

اصلاحی ادامه داد: به منظور تسهیل در امر آبگیری سر دهنه مذکور در فصل های زراعی  و به جهت رفع مشکل آبرسانی به اراضی شالیزاری، احداث شیب شکن پلکانی از جنس مصالح بولدر غرقاب در ملات به طول  ۶۷ متر و ارتفاع ۲ متر، احداث سردهنه بتن مسلح مجهز به دریچه کشوئی، پوشش خشکه چین با مصالح بولدر  در ساحل راست به طول ۷۰ متر و ارتفاع ۵٫۵ متر، احداث دیواره حفاظتی ساحل راست رودخانه از جنس سنگ لاشه غرقاب در ملات ماسه سیمان به ارتفاع مفید ۴ متر و طول ۲۵۰ متر و ساماندهی مقاطع رودخانه به طول ۱ کیلومتر انجام شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در خصوص سردهنه و کفبند انهار جوبن و رودآباد نیز گفت : به منظور اجرای این دو طرح نیز احداث کفبند غرقاب در ملات به طول ۵۳ متر ، پوشش حفاظتی خشکه چینی با سنگ لاشه به طول ۹۴ متر ، احداث دو عدد دریچه کشویی فلزی، دیوار گابیونی با سنگ لاشه به طول ۱۱۳ متر، احداث ۵ عدد حوضچه رسوبگیر و کفبند خشکه چین، ساماندهی انهار به طول ۴۱۰ متر صورت پذیرفته و اعتبارات مورد نیاز آنها نیز از محل بحران و بند (و) تبصره ۸ قانون بودجه تهیه گردیده است.

گفتنی است ؛ آیین بهره برداری این پروژه بمنظور رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور تعداد معدودی از مقامات شهرستان رودبار به انجام رسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان