شما اینجا هستید

اخبار گیلان » کشت بادام زمینی در استان گیلان آغاز شد

به گزارش اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان؛ مسعود الماسی از آغاز کشت بادام زمینی در گیلان خبر داد و در خصوص وضعیت کشت این محصول در استان گیلان گفت: سطح زیرکشت بادام زمینی در استان گیلان حدود سه هزار هکتار و تولید غلاف آن نیز حدود ۱۲ هزار تن با تعداد پنج هزار بهره بردار، است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: ارزش اقتصادی این محصول در پیک عرضه بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که عمدتاً به مصرف آجیلی می رسد.

وی تصریح کردشهرستان آستانه اشرفیه با سطح زیرکشت ۲ هزار و ۵۶۷ هکتار و تولید ۸۰ درصد بادام زمینی با میزان ۱۰ هزار و ۱۱ تن مرکز عمده تولید بادام زمینی در کشور است که تولید غلاف (خشک) آن بیش از ۹ هزار تن بوده و در شهرستان های رشت، تالش، انزلی و رودبار نیز در سطوح کمتر کشت می شود.

 الماسی با اشاره به ۵۰ هکتار کشت مکانیزه و برداشت مکانیزه بادام زمینی با استفاده از دستگاه خرمنکوب بادام زمینی اضافه کرد: هشت واحد کارخانه فرآوری بادام زمینی در آستانه با ظرفیت هر کدام در سال یک هزار و ۵۰۰ تن فعالیت دارند و تعداد کارگاه های سنتی بادام در آستانه نیز ۲۰۰ واحد است.

وی در پایان فعال کردن بخش خصوصی در زمینه خالص سازی توده های ارقام بادام زمینی و تولید بذر، راه اندازی دفتر فعالیت های تحقیقاتی بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه را از جمله اقدامات انجام گرفته برای کشت و کار این محصول برشمرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان