شما اینجا هستید

اجتماعی » کاهش ۷۹ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌‎ای در گیلان

سرهنگ جاور صفاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تعطیلات گذشته، ۱۲۲ فقره تصادف در جاده‌های برون شهری گیلان رخ داده است، اظهار کرد: در این مدت ۳ نفر از هموطنان نیز بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به کاهش ۷۹ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد سال جاری، افزود: در وقوع تصادفات منجر به جرح ۴۲ درصد و در تعداد مصدومان با کاهش ۴۹ درصدی مواجه بوده‌ایم.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه در تعطیلات گذشته بیشترین علل وقوع تصادفات، ۱۵ درصد عدم توجه به جلو و ۱۴ درصد تخطی از سرعت بوده است، خاطرنشان کرد: ۶۷ درصد از جانباختگان در محورهای اصلی و ۳۳ درصد در محورهای فرعی استان جان خود را از دست داده‌اند.

این مقام انتظامی نیروی انسانی را به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش و یا کاهش تصادفات دانست و تصریح کرد: آموزش شهروندان با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، شبکه‌های مجازی و حتی روزنامه‌ها می‌تواند در افزایش فرهنگ ترافیک شهروندان تاثیرگذار بوده و کمک حال پلیس در کاهش تصادفات باشد.

سرهنگ صفاری در پایان با تاکید بر رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و عدم خارج شدن از خانه خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اظطرار به انجام سفر، فریب خلوت بودن جاده‌ها را نخورده و از رانندگی با سرعت غیرمجاز و نامطمئن که حوادثی شدیدی مانند واژگونی را در پی دارد خودداری کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان