شما اینجا هستید

اجتماعی » کاهش تعداد بستری های بیماران کرونایی در گیلان

سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفت: به ظاهر تعداد بیماران بستری این هفته نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا کرده است، اما به معنی پایان کرونا نیست و نیازمند رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی هستیم.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با خبرنگاران، تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان را ۱۴۸۸ نفر دانست و اظهار کرد: همچنین ۲۲۴ بیمار بدحال داریم.

وی با بیان اینکه ۱۹۰ بیمار کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری هستند، افزود: طی شبانه روز گذشته نیز ۲۴۹ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم که از این تعداد، ۲۷ نفر در بخش های آی.سی.یو بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست همچنان پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و فریب این روند نزولی بیماران را نخورند و گفت: به ظاهر تعداد بیماران بستری این هفته نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا کرده است، اما به معنی پایان کرونا نیست و نیازمند رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی هستیم.

مهرابیان، اجتناب از دورهمی های خانوادگی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی مد نظر همگان قرار گیرد و حتما هنگام تردد در معابر عمومی از ماسک استفاده کنید.

وی عادی انگاری بیماری را موجب انتقال ویروس دانست و اضافه کرد: مهمترین راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی به ویژه شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون است؛ این کار اگرچه ساده به نظر می رسد، اما همچنان اولویت مقابله با کروناست و نقش مهمی در پیشگیری از ابتلای خود و دیگران به بیماری دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان