شما اینجا هستید

اخبار گیلان » کارفرمایان برای ارسال لیست حق بیمه از سامانه es.tamin.ir استفاده نمایند

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد مدیرکل این مجموعه در اولین روز از اردیبهشت ماه در برنامه رادیویی دریچه به تشریح آخرین برنامه ها و اخبار این سازمان پرداخته و به سوالات تلفنی و پیامکهای ارسالی از سوی شهروندان پاسخگوئی نمود .

وی در این برنامه با اشاره به ابلاغ بخشنامه حداقل دستمزد و مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۱ ، از رشد ۵۷ درصدی دستمزد حداقل و رسیدن آن به مبلغ ۱۳۹۳۲۵ تومان روزانه خبر داده و اظهار داشت سایر سطوح دستمزدی نیز ۳۸ درصد به علاوه رقم روزانه ۱۷ هزار تومان افزایش یافته است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه کارفرمایان بر اساس تکالیف قانونی موظف به اعمال تغییرات ابلاغی در سطوح دستمزدی برای ارسال حق بیمه بوده و در کنار آن باید مزایای رفاهی به مبلغ ۸۵۰ هزار تومان و حق مسکن با رقم ۴۵۰ هزار تومان را نیز در لیست های بیمه ای اعمال نمایند .

علی حسین نژاد در پاسخ به سوال تلفنی یکی از شهروندان ، اضافه کاری و تمامی پرداختهای مستمر را مشمول حق بیمه برشمرده و افزود : توجه به این نکته ضروری است که از اول اردیبهشت ماه با هدف یکپارچه سازی و متمرکز نمودن سامانه های خدمات غیرحضوری ، سامانه samt.tamin.ir در بخش ارسال لیست غیرفعال شده و کارفرمایان صرفا باید از طریق سامانه es.tamin.ir اقدام نمایند .

وی در بخش دیگری از این برنامه اظهار داشت اصلاحیه ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار داشته و امیدواریم با تصویب آن و تامین منابع مالی امکان بیمه نمودن تمامی کارگران ساختمانی بدون محدودیت و سهمیه فراهم گردد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین از اجرای جشنواره ملی تجربه ماندگار خبر داده و تقویت گفتمان بین النسلی ، کرامت بخشیدن به بازنشستگان و ثبت و استفاده از تجربیات این گنجینه های خرد را از اهداف این اقدام ارزشمند دانست .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان