شما اینجا هستید

اخبار گیلان » پیوستن ۲۰۰۰ بانوی گیلانی به جرگه بیمه شدگان گروه زنان خانه دار در نیمه نخست سالجاری

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از بیمه شدگان گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد استان را بیمه شدگان زنان خانه دار تشکیل میدهند افزود : این تعداد معادل ۴۱۲۴۵ نفر از مجموع ۱۱۷۹۳۶ بیمه شده این بخش است .

وی با اشاره به استقبال خوب بانوان گیلانی از این پوشش بیمه ای ، اذعان داشت : این مهم بیانگر فرهنگ بالا و درک عمیق جامعه از اهمیت ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی برای بانوان در خانواده است .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان این نکته که متاسفانه بسیاری از بانوان به صرف اینکه به عنوان فرد تبعی تحت پوشش بیمه درمانی همسر خود هستند از مزایای انعقاد قرارداد بمنزله یک بیمه شده اصلی و مزایای آن غافل میباشند اظهار داشت : در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده اصلی سازمان باشند میتوانند پس از احراز شرایط قانونی از حیث سن و سابقه هر دو مستمری بگیر شده و در واقع دو بازنشستگی دریافت نمایند .

کیوان مرتضوی همچنین اذعان داشت : در سال ۱۴۰۱ حدود سه هزار نفر بیمه شده زنان خانه دار جدید به این گروه در استان پیوستند که این تعداد با متوسط رشدی ۳۳ درصدی در نیمه اول امسال به ۲۰۰۰ نفر رسیده است .

شایان ذکر است بانوان علاقمند و دختران بالای ۱۸ سال میتوانند برای انعقاد قرارداد بیمه ای بدون نیاز به مراجعه ، از طریق منوی بیمه های خاص در قسمت بیمه شدگان سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir اقدام نمایند .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان