شما اینجا هستید

اجتماعی » پیشرفت ۳۴درصدی پروژه های طرح میثاق رشت

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، ،محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جریان بازدید استاندار گیلان و هیات همراه از پروژه های تقاطع غیر همسطح رشت با اشاره به اجرای زیرگذر شهیدان لطفی در سال ۹۲ در رشت اظهار کرد:این زیرگذر پس از طی سه سال و در سال ۹۵ به بهره برداری رسید و این در حالی است که احداث زیرگذر نسبت به روگذر به مراتب راحت تر و کم هزینه تر است .

وی به احداث پنج پروژه از مجموع پروژه های طرح میثاق در رشت اشاره کرد و گفت: از زمان کلنگ زنی این پروژه ها حدود پنج ماه سپری شده است و به حول الهی این پروژه ها حدود ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

 رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه اتحاد شورا و شهرداری نقش مهمی در تسریع بخشیدن به روند اجرای پروژه ها دارد افزود: همچنین تعاملات خوب مجموعه مدیریت شهری با دیگر دستگاه ها و حمایت های همیشگی استاندار گیلان از اقدامات مدیریت شهری از دلایل روند خوب اجرای پروژه  تقاطع های غیر همسطح که جزو پروژه های طرح میثاق هستند است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه عزم مدیریت شهری رشت برای خدمات رسانی به شهروندان جدی است تصریح کرد: شهرداری رشت تا پیش از این طی چند سال فقط به اموراتی از جمله پرداخت حقوق پرسنل ، رفت و روب و‌.. توجه داشت اما خوشبختانه با شروع فعالیت شورای ششم و پس از روی کار آمدن رحیم شوقی در جایگاه شهردار رشت ، فضای کار و خدمت با هدف توسعه شهر افزایش پیدا کرد و با عملکرد خوبی که در این دوره  بالاخص سال ۱۴۰۲ توسط مدیریت شهری رشت رقم خورد ، طرح های عمرانی متعددی در رشت استارت زده شد و شهروندان در مراجعات مردمی رضایت نسبی خود را نسبت به عملکرد مدیریت شهری اعلام می کنند.

وی با ابراز تاسف از ترافیک ایجاد شده به واسطه اجرای پروژه های عمرانی در رشت افزود: ما تمام عزم خود را به منظور تسریع بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی طرح میثاق به کار گرفته ایم و البته بخشی از این مهم نیازمند همراهی دیگر دستگاه ها است و با این همراهی ، بخشی از هزینه های اجرای این پروژه ها نیز  کاهش پیدا می کند .

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه اعتبارات اجرای پروژه تقاطع های غیر همسطح از بودجه شهرداری رشت تامین شده است بیان کرد: یقینا با حمایت استاندار گیلان این روند تسریع پیدا می کند.

کارگرنیا به افتتاح خیابان شهید علیزاده رشت اشاره کرد و گفت: خیابان شهید علیزاده با حضور استاندار گیلان افتتاح شد اما متاسفانه تا کنون زیر بار ترافیکی نرفته و این موضوع موجب گلایه شهروندان شده است و انتظار داریم با ورود استاندار گیلان این مسئله در شورای عالی ترافیک استان بررسی و برطرف شود.

وی با تاکید بر جمع آوری تیر های برقی که در وسط برخی معابر رشت رها شده و موجب ترافیک و خسارت های جانی و مالی برای شهروندان هستند افزود: علیرغم جلسات مشترک شهرداری و اداره برق متاسفانه تا کنون اقدام موثری در این باره صورت نگرفته و با توجه به اینکه شهر رشت به لحاظ روشنایی شرایط خوبی ندارد ، ادره برق ظاهرا بر اساس دستورالعمل صرفه جویی در مصرف ،  برق برخی از مسیرها اصلی و فرعی شهر را به حالت نیمه خاموش در آورده واین اقدام در شرایطی در رشت انجام می شود که در هیچ جای کشور چنین وضعیتی نیست.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه رشت به عنوان شهر شب های روشن معروف است بیان کرد: با تعطیلی مغازه ها و خاموش شدن برق مغازه ها ،روشنایی بسیار ضعیفی در خیابان‌های رشت وجود دارد که به لحاظ امنیتی نیز مناسب نیست

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان