شما اینجا هستید

اجتماعی » پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصدی سد لاستیکی کرگانرود تالش

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ؛ وحید خرّمی با اعلام این خبر گفت: سد لاستیکی کرگانرود تالش بخشی از آب‌های ناشی از بارندگی، زه آب‌های اراضی زراعی را در فصول زراعی جمع آوری و به مصرف اراضی کشاورزی در دو طرف رودخانه کرگانرود می‌رساند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان حجم آب ذخیره پشت سد لاستیکی کرگانرود تالش برابر با ۲۰۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: حجم آب تنظیمی این سد در سال حدود ۲۶ میلیون متر مکعب است.
خرّمی با بیان اینکه ساخت سد لاستیکی کرگانرود تالش باعث توسعه و بهبود آبیاری حدود ۲ هزار ۴۱۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه خواهد شد، گفت: پرورش آبزیان، جلوگیری از پدیده کف‌کنی و بهسازی سواحل رودخانه، ذخیره‌سازی آب و تضمین آب اراضی حاشیه رودخانه از اهداف اجرای این طرح است.
او همچنین افزایش سطح تراز آب در رودخانه و امکان انتقال آب به مزارع اطراف به روش پمپاژ، ایجاد حوضچه مکش و احداث ایستگاه پمپاژ و انحراف آب، بهره‌برداری توریستی و تفریحی و تغذیه آب زیرزمینی را از دیگر اهداف ساخت سد لاستیکی کرگانرود تالش اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان تصریح کرد: این سد با ارتفاع لاستیک سه و نیم متر، طول لاستیک در قاعده ۳۶ متر و ۵۰ سانتی متر و طول لاستیک در تاج ۴۷ متر در حال ساخت بر روی رودخانه کرگانرود در شهرستان تالش است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان