شما اینجا هستید

اخبار گیلان » پویش جهانی “چشم‌انداز صفر” گامی بلند در جهت پیشگیری و کاهش حوادث و بیماری‌های شغلی است

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه پویش جهانی چشم‌انداز صفر (Vision Zero) اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی (ایسا) با هدف متعالی به صفر رساندن حوادث و بیماری‌های شغلی در محیط کار راه‌اندازی شده ، اظهار داشت : این طرح با استقبال بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان روبرو گردیده و دربرگیرنده اصول، استانداردها و توصیه‌هایی است که به‌کار بردن آنها می‌تواند منشأ ثمراتی ارزشمند برای نیروی کار و نیز کارفرمایان و صنایع باشد.

وی با تاکید بر لزوم معرفی بیشتر پویش چشم‌انداز صفر اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی گفت: سال گذشته براساس آمارهای رسمی بیش از ۷۰۰ نفر به دلیل حوادث ناشی از کار فوت کرده‌اند که به‌معنی فوت ۲ نفر در هر روز کاری است و کاهش این حوادث و به صفر رساندن فوت کارگران براثر حوادث و بیماری‌های شغلی، هدفی متعالی است

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : موضوع مهمی که در حوادث ناشی از کار باید مدنظر داشت این است که اینگونه حوادث را نباید به‌عنوان بدشانسی نگاه کنیم و توجه داشته باشیم که همه این حوادث قابل پیشگیری هستند. جلوگیری از حتی یک فوت در حوادث ناشی از کار، به معنی نجات یک فرد و حفظ یک خانواده است که باید با جدیت بیشتری در این زمینه فعالیت مؤثر داشته باشیم.
کیوان مرتضوی افزود : مفهوم جهانی چشم‌انداز صفر در حوادث ناشی از کار و بیماری‌های شغلی دارای انعطاف است و در هر شرکت یا مجموعه‌ای امکان فعالیت در این حوزه وجود دارد. باید برای انواع مشاغل و شرکت‌ها برنامه مدونی برای کاهش و به صفر رساندن این حوادث طراحی و پیگیری شود. در اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی (ایسا) کمیسیون‌های این نهاد بین‌المللی در حال پیگیری این موضوع هستند و شرکت‌های مختلف از بسیاری کشورها تاکنون به عضویت کمیسیون‌های پیشگیری ایسا درآمده‌اند و از کشور ما نیز شرکت ملی صنایع مس در این کمیسیون عضو است.
شایان ذکر است در حال حاضر از کشور ما تنها شرکت ملی صنایع مس ایران (مجتمع مس سرچشمه) عضو بخش معدن کمیسیون پیشگیری ایسا (متولی اجرای پویش چشم‌انداز صفر) است که بنابر آمار رسمی منتشر شده موفق به کاهش چشمگیر تعداد حوادث و بیماری‌های شغلی شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان