شما اینجا هستید

اخبار گیلان » پروژه های گازرسانی به منطقه سیستان ۸۵ درصد پیشرفت داشته است

به گزارش اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، عیسی جمال نیکویی سرپرست شرکت گاز استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر خط تغذیه و ۴۶۰ کیلومتر شبکه گاز در منطقه سیستان کار شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، ۵ شهر زابل، ادیمی، دوست محمد، زهک و محمدآباد بهره مند از گاز طبیعی خواهند شد، گفت: این شهرها در مجموع دارای ۴۱ هزار و ۸۳۶ خانوار بوده و مجموع هزینه گازرسانی به آنها بالغ بر ۴۸۳ میلیارد تومان می باشد.

جمال نیکویی بیان کرد: مطابق برنامه زمانبندی عملیات شبکه گذاری گاز شهرهای ادیمی، دوست محمد، زهک و محمد آباد به زودی به پایان می رسد و فاز ۳ شهر زابل نیز در نیمه اول سال آتی تکمیل خواهد شد.

سرپرست گاز گیلان با اشاره به اینکه پرسنل این شرکت به همراه پیمانکاران اجرایی پروژه به صورت مستمر و شبانه روزی در حال پیشبرد طرح گازرسانی به منطقه سیستان می باشند، اظهار داشت: تکمیل این طرح ملی و بزرگ نیازمند مساعدت و همراهی بیشتر مسئولین استانی و شهرستان های مربوطه می باشد. وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا گاز طبیعی همانند استان گیلان در شهرستان زابل و همه مناطق استان سیستان و بلوچستان گرمابخش خانه های مردم پرمهر آن دیار شود.

لازم به توضیح است به علت اجرای موفقیت آمیز پروژه بند «ق» در گیلان و برخورداری گسترده مردم این استان از نعمت گاز طبیعی، شرکت گاز استان گیلان در سال ۱۳۹۷ از سوی شرکت ملی گاز ایران به عنوان استان معین برای گازرسانی به منطقه سیستان استان سیستان و بلوچستان انتخاب شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان