شما اینجا هستید

اخبار گیلان » هدفمند شدن مهارت آموزی در کتابخانه های عمومی گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان ادارات کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان و محمدحسینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، معاونین و مسئولین دو دستگاه برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در جلسه امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک که به منظور ایجاد بسترهای لازم برای مهارت آموزی کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی منعقد شد با اشاره به کارکردهای مشترک دو مجموعه، یکی از مهمترین نقاط مشترک کتابخانه های عمومی و سازمان فنی و حرفه ای را ارتباط دوسویه با مخاطبین و نیز رفع نیازهای اطلاعاتی و مهارتی عنوان کرد.
پریسا کرمی با بیان اینکه مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان با وجود۸۳ باب کتابخانه عمومی در اقصی نقاط گیلان ظرفیت بسیار مناسبی برای رفع نیازهای مخاطبین دارد از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دو مجموعه استقبال کرد و آن را مهم و درجهت هدفمند کردن زمینه مهارت آموزی در کتابخانه های عمومی عنوان کرد.
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان نیز در این نشست با قدردانی از نگاه فرهنگی مجموعه کتابخانه های عمومی در حوزه گسترش مهارت های تخصصی در کنار مقوله فرهنگ مطالعه, به رویکرد تخصصی مجموعه فنی و حرفه ای در کشور اشاره کرد.
محمدحسینی با بیان اینکه موضوع اشتغال در کشور به عنوان یکی از مهمترین چالش های فراروی مسئولین و جوانان نیازمند توجه به مقوله مهارت  آموزی است بر ضرورت آموزش های همگانی با این هدف تاکید و آن را از وظایف اصلی و مهم سازمان خود برشمرد.
حسینی همچنین آموزش حضوری را از مهمترین چالش های پیشروی این دستگاه در دوره شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: در این دوره سخت علیرغم وجود مشکلات فراوان در حوزه  آموزش مهارت های مختلف، سعی کردیم دوره ها با پنجاه درصد ظرفیت و نیز رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.
وی با اظهار امیدواری نسبت به انعقاد تفاهم نامه همکاری دو مجموعه، آینده روشن ایران اسلامی را در گرو همکاری های جدی همه دستگاه ها، نهادها و تشکل های مردم نهاد و برای خدمت به مردم دانست.
گفتنی است بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های مشترک در ترویج فرهنگ کتابخوانی و مهارت آموزی برای عموم جامعه هدف و فراهم کردن زمینه حضور کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی استان گیلان در برنامه های اشنایی با دوره های آموزشی مهارت فنی و حرفه ای از مهمترین محورهای این تفاهم نامه همکاری مشترک است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان