شما اینجا هستید

اجتماعی » نشست هم اندیشی با مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان به منظور گذر از پیک ۱۴۰۱

 به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان – محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره  این شرکت در این دیدار از همکاری صدا و سیمای مرکز گیلان در تهیه و پخش برنامه ها و گزارش های خبری جهت آگاهی بخشی به شهروندان و مشترکین در حوزه برق و انرژی قدردانی کرد.

وی در ادامه به تشریح وضعیت برق استان در پیک جاری پرداخت و افزود : با رعایت راهکارهای بسیار ساده از قبیل عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار،خاموش کردن لامپ های اضافی،تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ و یا ۲۶ درجه می توان مصرف برق را مدیریت کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه براساس مصوبه هیات محترم وزیران، کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانکها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق درساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد ، با اولویت خاموش نمودن روشنایی و سامانه‌های سرمایشی غیرضرور اقدام نمایند ، از مدیر کل صدا و سیمای مرکزگیلان و همکاران این سازمان به جهت رعایت نکات فوق تقدیر و تشکر کرد .

مهدیزاده اذعان داشت: درست مصرف کردن برق یک مسئولیت اجتماعی و ملی است و اگر یکایک ما راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق را رعایت کنیم ، درتامین برق پایدار در فصل گرم سال مشکلی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: مشترکان برق در صورت صرفه جویی برق به نسبت دوره مشابه سال قبل در سقف الگو،به ازای هر کیلووات ساعت کاهش، مبلغ ۵۰۰ تومان پاداش همکاری مدیریت مصرف دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در خصوص برق رایگان برای مشترکان کشاورزی نیز تصریح کرد : کشاورزان در صورت عدم استفاده از برق چاههای کشاورزی به مدت ۵ ساعت در بازه زمانی ۱۲تا ۱۷و انتقال زمان آبیاری به ساعات دیگر، می توانند از برق رایگان در مابقی ساعات شبانه روز بهره مند شود .

در ادامه این دیدارمحمد باقرزاده مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با اشاره به ضرورت خدمت رسانی مطلوب به شهروندان گفت: تامین برق پایدار و خدمت رسانی به مردم یک وظیفه ملی و دینی است و خصوصا با رسیدن زود هنگام فصل گرما و اهمیت انرژی برق به منظور تامین آسایش شهروندان این آمادگی را داریم با مجموعه صنعت برق استان همراه باشیم و درجهت اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف گام برداریم.

باقرزاده افزود: برنامه ریزی برای فرهنگ سازی و نهادینه سازی فرهنگ صرفه جوئی در مصرف انرژی باید به گونه ای باشد که تمام اقشار جامعه درسنین مختلف اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال را شامل شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان در پایان اظهار داشت: باهمکاری همه ی دستگاه های مرتبط با حوزه برق و با ارائه ی شیوه نامه های مدیریت مصرف انرژی ،تهیه اخبار، گزارش و اطلاع رسانی در قالب های متنوع به مخاطبان از طریق رسانه ملی، می توانیم با موفقیت از پیک بار سال جاری عبور کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان