شما اینجا هستید

اخبار گیلان » نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با امام جمعه بندرانزلی

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی-رئیس دانشگاه با همراهی هیئت رئیسه دانشگاه صبح ۳۰ شهریور با حضور در دفتر امام جمعه بندرانزلی، با حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شمس‌الدین دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی با اشاره به کاهش پزشکان متخصص، افزود: در بسیاری از رشته‌های تحصیلی، پزشکان از جمله بیهوشی، قلب و … رغبتی برای تحصیل ندارند و این مسئله موجب کاهش پزشکان متخصص شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین احداث بیمارستان کوچک مقیاس در شهرستان‌ها را یکی دیگر از چالش‌های کنونی دانست و گفت: این بیمارستانها هزینه‌های جاری زیادی به نظام سلامت تحمیل می‌کنند و در عین حال به دلیل کمبود پزشکان متخصص، قابلیت ارایه خدمات تخصصی در همه رشته‌ها ندارند.
دکتر آشوبی به کمبود نیروی انسانی در نظام سلامت اشاره کرد و افزود: از طرفی تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی انجام نشده و از طرف دیگر فرصت جذب نیروی انسانی از دانشگاه گرفته شده و این از دیگر موانع کنونی است، هر چند با جذب ۵۰۳ نیروی انسانی در آینده بخشی از این کمبودها، جبران می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود ۶ هزار نفر سالانه در گیلان به سرطان مبتلا می‌شوند، گفت: به سبب ارایه خدمات درمانی مطلوب به بیماران سرطانی، طول عمر افراد سرطانی در استان افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توجه بیش‌از پیش نظام سلامت به طب سنتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طب سنتی جایگاه خود را در نظام سلامت پیدا کرده و در حال رشد و خدمت موثر به مردم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شمس‌الدین- امام جمعه شهرستان بندرانزلی نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های کادر سلامت به ویژه در کرونا، اظهار کرد: بندرانزلی بکی از شهرستانهای گردشگرپذیر بوده و این مهم بار بیماری را افزایش داده و لازم است زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان، مضاعف شود.
وی با اشاره به بروز ترافیک‌های سنگین در بندرانزلی، افزود: لازم است مراکز درمانی در بندرانزلی در سطح شهرستان به صورت عادلانه مستقر باشند.
امام جمعه شهرستان بندرانزلی با اشاره به مهاجرت پزشکان و پرستاران، تصریح کرد: لازم است وزارتخانه بهداشت در تعامل با وزارت تعاون و کار طی تفاهم و قراردادی با  کشورهای مهاجر پذیر، سازوکارهای مهاجرت معکوس و ارایه خدمت مشترک در بین دو کشور را فراهم کند.
حجت الاسلام شمس‌الدین بر ضرورت پیشگیری تاکید کرد و گفت: باید با اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی در کنار غربالگری ها و همچنین ترویج طب سنتی، از بروز سرطان‌ها پیشگیری کرد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان