شما اینجا هستید

اجتماعی » میدان‌های نفتی سپهر و جفیر به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار بهره‌برداری رسمی می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از خبرگزاری میزان _ به گزارش شانا، محسن خجسته‌مهر اظهار کرد: این پروژه ملی طی قراردادی به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار با تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت سبک صادراتی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این طرح ملی به ساخت داخل توجهی ویژه شده است، افزود: در این طرح با توجه به فشار بالای مخزن نفتی، استفاده از تجهیزات سرچاهی و درون‌چاهی معمول امکان‌پذیر نبود و از همین رو در جریان توسعه بومی‌سازی تجهیزات تکمیل چاه با فشار ۱۰ هزار پیوند بر اینچ مربع (پام) انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت تصریح کرد: نصب، اجرا و تکمیل ۵۱ کیلومتر خط لوله جریانی نفت و احداث بیش از ۳۲ کیلومتر جاده دسترسی و معابر از دیگر اقدام‌هایی است که در توسعه میدان‌های سپهر و جفیر انجام شده است.

وی بیان کرد: از تلاش همکارانم در شرکت ملی نفت ایران، شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و شرکت پیمانکار برای توسعه این طرح که نماد مهمی از تبلور ساخت داخل است، قدردانی می‌کنم.

بر اساس این گزارش، میدان‌های نفتی سپهر و جفیر در منطقه غرب کارون در جنوب‌غربی شهر اهواز واقع شده است.

این قرارداد ۲۰ ساله که با هدف تولید نفت از یکی از عمیق‌ترین و پرفشارترین لایه‌های نفتی ایران امضا شده، نخستین قرارداد از قرارداد‌های جدید نفتی است که به تولید نفت منجر شده است.

تعداد چاه‌ها تا انتهای طرح ۱۳۵ حلقه چاه خواهد بود که در پایان اجرای قرارداد، روزانه ۱۱۰ هزار بشکه نفت از میدان‌های سپهر و جفیر تولید می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان