شما اینجا هستید

اخبار گیلان » مناطق آزاد ایران بهشت سرمایه گذاران خارجی است

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، اکبر نیازی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی به نمایندگی از مناطق آزاد هفت گانه ایران در نمایشگاه حضور پیدا کرده، اظهار داشت: مناطق آزاد ایران دارای قابلیت ها و مزیت هایی برای سرمایه گذاران می باشد که به بهشت سرمایه گذاری ایران معروف شده اند.

وی معافیت های مالیاتی و گمرکی، عدم نیاز به ویزا برای سرمایه گذاران خارجی و امکان مشارکت تا میزان مشارکت ۱۰۰ درصدی در سهم سرمایه گذاری در هر منطقه آزاد را از مهمترین مزایای مناطق آزاد ایران برشمرد و افزود: بهره مندی از مزیت کاهش بورکراسی اداری در قالب تفویض اختیار تمام دستگاههای اجرایی مستقر در منطقه به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران جهت صدور مجوزات و خدمات لازم برای سرمایه گذاران، از شروع فعالیت تا زمان بهره برداری؛ بهمراه وجود زیرساخت های مناسب را می توان از دیگر مزایای فعالیت های اقتصادی در گستره مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود.
سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به راهبرد تهیه و تنظیم ۸۵۰ ببسته سرمایه گذاری از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد توسط مناطق آزاد ایران را در مسیر ارائه فرصت های همکاری اقتصادی در کشورمان ارزیابی کرد و گفت: برهمین اساس مناطق آزاد طی ماه های اخیر در نمایشگاه های داخلی و خارجی به منظور عرضه طرح های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران جدید حضور پیدا کردند.
نیازی به تشریح ویژگی های ۸۵۰ بسته سرمایه گذاری مناطق آزاد ایران پرداخت و افزود: اختصاص زمین برای هر طرح سرمایه گذاری؛ فرآهم بودن زیر ساخت مانند آب، برق، گاز،…و همچنین صدور مجوز بی نام برای متقاضیان سرمایه گذاری و تسهیل در این فرآیند با حذف موانع بروکراتیک اداری در اختیار عموم قرار گرفته است.
وی بسته های سرمایه گذاری ارائه شده در این نمایشگاه را از این قرار بیان کرد: تولیدی-صنعتی؛ تجارت و ترانزیت؛ ساخت و ساز و املاک؛ گردشگری، کشاورزی؛ سلامت؛ انرژی و صنایع سنگین؛ و در نهایت لجستیک و بنادر محورهای طرح های سرمایه گذاری امکان سنجی و عرضه شده در نمایشگاه را به خود اختصاص داده است.
سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با تصریح بر عزم جدی مناطق آزاد تجاری صنعتی ایران برای همکاری بیشتر با سرمایه گذاران خارجی، یکی از مهمترین زمینه های همکاری ایران با فدراسیون روسیه را در حوزه لجستیک و ترانزیت از طریق فعال سازی کریدور شمال ـ جنوب بیان کرد.
اکبر نیازی با تشریح مزایا، ظرفیت ها و فرصت های فعالیت اقتصادی، ترانزیتی، تولیدی-صنعتی و گردشگری درمنطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی؛ اضافه نمود: منطقه آزاد انزلی با دارا بودن دو مجتمع بندری بزرگ و استراتژیک کاسپین و انزلی؛ دسترسی های متنوع دریایی، ریلی، جاده ای و هوایی و واقع شدن در مرکز ژئوپلتیک منطقه و کریدورهای بین المللی؛ به شاهراه های ترانزیتی کشور و همسایگان تبدیل شده است.
وی به روند رو به رشد مراودات تجاری منطقه متبوع خود با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا اشاره ای کرد و بابیان اینکه منطقه آزاد انزلی از طریق واقع شدن در استان گیلان و با زیرساخت ها و امکانات مناسب به یکی از مراکز مهم گردشگری ایران تبدیل شده، افزود: منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد فعال شمال ایران از ظرفیت ها و فرصت های ویژه ای برای همکاری با روسیه به عنوان دروازه ورود این کشور به سایر مناطق آزاد ایران و از طریق آنها به سایر کشورهای همسایه برخوردار است.
گفتنی است در حاشیه این پنل تخصصی، سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی و معاونین بندری و اقتصادی سازمان به پرسش های مطرح شده از سوی شرکت کنندگان پاسخ دادند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان