شما اینجا هستید

اجتماعی » مقاوم سازی ۶۶ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان املش

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس حامد دائمی جفرودی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان به همراه، معاونین پشتیبانی، امور مسکن شهری و مسئول روابط عمومی، با حضور در فرمانداری شهرستان املش با مختار رضایی سرپرست فرمانداری این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار مهندس دائمی به تشریح فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ویژه در سطح روستاهای این شهرستان پرداخت و با اشاره به توسعه روستاها و لزوم اجرای طرح هادی در روستاها گفت: برای اجرای عملیات زیر سازی و بهسازی و-آسفالت معابر داخل محدوده روستایی قیر رایگان برای روستاهای شهرستان املش اختصاص داده شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به غنای فرهنگی و تاریخی شهرستان گفت: این شهرستان و روستاهای آن، یکی از مستعدترین و بهترین مکان ها برای اجرای طرح های گردشگری است، از این رو در راستای حفظ بافت روستاها، روستاهای اُمام و بویه جهت طرح بافت با ارزش روستایی انتخاب گردید. وی افزود: از مجموع ۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان برای ۹۷ روستا طرح هادی تهیه شد و شاخص برخورداری شهرستان از تهیه طرح هادی ۹۹ درصد است.
دائمی شاخص ملی اجرای طرح هادی را ۵۲ درصد بیان کرد و گفت: این شاخص در شهرستان املش  ۴۷ درصد است وی افزود در ۴۶ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان این طرح اجرا گردیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی، صدور سند برای اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن در شهرستان املش بیش از ۵۹۰۰ برگ سند روستایی و شهری توسط بنیاد مسکن با مشارکت اداره ثبت اسناد صادر شده است. وی افزود: اسناد مالکیت شهر رانکوه در مرحله صدور می باشد.
دائمی درصد واحدهای مقاوم سازی در شهرستان املش بهره مند از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی را ۶۶ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به شناسائی۳۰۳۳ واحد مسکونی بی دوام در شهرستان، این بنیاد آمادگی دارد برای احداث مسکن مقاوم روستایی تسهیلات با کارمزد کم پرداخت نماید.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به  حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) درخواست فعالیت هیات امناء حساب ۱۰۰ در شهرستان شد

در ادامه سرپرست فرمانداری املش، ضمن خوشامدگویی به مدیر کل و همراهان وی گفت: باتوجه به شعار دولت عدالت محور حضرت آیت الله رییسی جهت خدمت بی منت و جهادی به مردم،چشم امید مردم به نهادهای انقلابی نظیر بنیاد مسکن است.

رضایی افزود: با این نگاه همیشه و در همه حال حق با مردم است، زیرا مردم داری و مردم دوستی جزو شاخصه های اصلی انقلاب، بنیانگذار انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است،لذا مردم از نهادهای انقلابی توقع بیشتری دارند،
سرپرست فرمانداری املش در بخش دوم صحبت های خود، بابیان اینکه،در خیلی از روستاها طرح هادی اجرا شده اما بسیاری از این طرح ها نیاز به بازنگری مجدد دارند.​

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان