شما اینجا هستید

اخبار گیلان » مصرف بیش از ۲۵۳۶ ﻣﯿﻠﯿﻮن کیلووات ﺳﺎﻋﺖ برق در استان

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر _ محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان،وی خاطرنشان کرد: مشترکان شرکت توزیع برق گیلان قریب به یک میلیون و ۶۱۲ هزار هستند که از این تعداد قریب به ۷۸ درصد آنها مشترکین خانگی هستند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: حداکثر نیاز مصرف برق استان،  ۱۸ تیر سالجاری ساعت ۱۳:۲۵ با دمای محسوس ۴۱ درجه به میزان ۲۰۰۳٫۱ مگاوات به وقوع پیوست که رکورد نیاز مصرف گیلان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون می باشد.

وی تاکید کرد: پیک یا اوج مصرف برق استان نیز از ابتدای سال ۱۸۹۸٫۶ مگاوات بوده است که شایان ذکر است با همکاری مشترکین شریف استان و انجام اقداماتی از جمله همکاری با صنایع، کاهش از راه دور مصرف ادارات و… موفق شده ایم هیچ گونه خاموشی نوبتی برای مشترکین اعمال نشود.

مهدیزاده افزود: پیک مصرف کل کشور نیز برابر با ۷۲۴۸۵ مگاوات در تاریخ ۱۹ تیر ماه به وقوع پیوست که رکورد تاریخی در صنعت برق محسوب می شود.

وی تاکید کرد: در برخی مناطق استان ممکن خاموشی های موقتی رخ دهد که از جمله دلایل آن می توان به سرقت سیم و تجهیزات برقی، اتصال و حوادث ناشی از افزایش بار مصرف، انجام پروژه ها و تعمیرات روی خطوط، فرسودگی تجهیزات و… اشاره کرد و هیچ گونه ارتباطی با خاموشی های نوبتی ندارند و مشترکین گرامی می توانند این گونه موارد را از طریق شماره ۱۲۱ یا اپلیکیشن برق به اینشرکت اعلام کنند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان در پایان ضمن تشکر مجدد از همراهی مردم گفت: پیش بینی می شود که در مرداد سالجاری نیز موج های شدید گرما کشور و استان را فراگیرد و امیدواریم با کمک مشترکین در تعرفه های مختلف بتوانیم ضمن تامین آسایش و رفاه همگان در حوزه انرژی مهم و حیاتی برق، همانند سال گذشته بواسطه عبور از تابستان بدون خاموشی نوبتی، تجربه ذرین و گرانبهایی در تقویم صنعت برق استان به ثبت برسانیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان