شما اینجا هستید

اخبار گیلان » مشاور رئیس جمهور از نزدیک مشکلات واحدهای تولیدی انزلی را بررسی کرد

به گزارش روز پنجشنبه  ، نخستین بازدید سعید محمد از واحد تولیدی خزر منبع واقع در شهرک صنعتی شماره یک بود که این واحد تولیدی یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع مخازن پلی اتیلن، فلزی و گالوانیزه در ابعاد مختلف در شمال کشور است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه این بازدیدها برای بررسی میدانی مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان از واحد چوبکاران عصرنوین نیز بازدید کرد. این شرکت صادر کننده انواع مصنوعات چوبی، سقف کاذب و کمپارس به کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس است.

مشاور رئیس جمهور همراه با جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی روز گذشته نیز از پروژه زیر ساختی اسکله رو رو، روند تکمیل زیرسازی و پل سازی راه آهن در محدوده منطقه آزاد انزلی و مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده بازدید شد .

سازمان منطقه آزاد انزلی دارای ۱۴۹ واحد تولیدی با میزان اشتغالزایی مستقیم برای حدود چهار هزار نفر در دو شهرک صنعتی و خارج از آن است و هم اکنون مراحل احداث سومین شهرک صنعتی منطقه در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین با دارا بودن مساحت ۵۰ هکتاری علاوه بر افزایش دو برابری وسعت صنعتی منطقه ضریب اشتغالزایی و واحدهای تولیدی را به چند برابر افزیش می دهد .
این منطقه تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک ترکمنستان واکتائو در قزاقستان، دسترسی از طریق راه های مناسب به بازارهای مصرف کشورهای همسود  CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان