شما اینجا هستید

اجتماعی » مردمی کردن اقتصاد و تولید با حمایت از بخش تعاونی

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی ظهر روز دوشنبه ۱۴شهریور ۱۴۰۱ در نشست بررسی موانع و مشکلات شرکت های تعاونی شهرستان که همزمان با هفته تعاون و با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آقایان احمدی و کوچکی نژاد نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از تعاونگران شهرستان برگزار شد؛ کار جمعی را در عین لذتبخش بودن دارای سختی ها و ظرایف مخصوص به خود دانسته و گفت: بخشی از تلاش ها برای حمایت و گسترش فعالیت های تعاونی باید در قالب اقدامات فرهنگی صورت پذیرد.

وی افزود: رفع موانع غیر ضرور در راه حمایت های اعتباری و تسهیلاتی از تعاونگران، می‌تواند به موفقیت تعاونی ها کمک نموده و موجب افزایش اقبال عمومی برای فعالیت در این حوزه شود.

فرماندار رشت با تاکید بر این مطلب که تشکل‌های تعاونی توانایی و شایستگی قرار گرفتن در راس هرم تولید، اقتصاد و اشتغال کشور را دارا می باشند، تصریح کرد: تعاونی‌ها نمونه ای از به کارگیری موفق خرد جمعی و هم افزایی توانمندی های بالقوه‌ اعضاء، برای دستیابی به نتایج بزرگ بوده و زمینه‌ساز تقویت بنیه تولید بوسیله مردمی کردن اقتصاد می‌باشند.

وی ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه محصولات را یکی از نیازهای فعالین بخش تعاونی و کمکی موثر در هدایت سرمایه ها به سمت مشارکت های مردمی در اقتصاد و تولید دانست.

امام پناهی با اشاره به نقش تعاونی ها در بالا بردن ضریب عدالت اجتماعی، اظهار داشت: با فراهم آمدن سرمایه های کلان از تجمیع سرمایه‌های خرد مردمی در قالب تعاونی، ضمن تحقق برنامه های اشتغالزایی و توانمندسازی حوزه های گوناگون اقتصاد کشور، امکان انجام طرح‌های بزرگ و پروژه های قابل اعتنا فراهم خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان، نیاز به تلاش بیشتر فرهنگی برای شناساندن موقعیت برتر فعالیت های جمعی در مقایسه با فعالیت‌های اقتصادی فردی و استفاده از مجموع ظرفیت های روستانشینان را از جمله راهکارهای مناسب در آبادانی و توسعه نواحی روستایی معرفی و بر آمادگی مجموعه فرمانداری رشت و دیگر دستگاه‌های مرتبط در زمینه ارائه حمایت‌های لازم از تعاونگران فعال شهرستان تاکید کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان