شما اینجا هستید

اخبار گیلان » مدیرعامل هلال احمر گیلان در آیین اختتامیه طرح های سالم سازی سواحل شمال کشور با حضور معاون اجتماعی وزیر کشور از زحمات نیروهای هلال‌احمر تقدیر کرد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی هلال احمر گیلان ؛ هادی سلیمی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان عصر امروز در آئین اختتامیه طرح‌های سالم‌سازی استان‌های گیلان و مازندران که در هتل ستاره دریا شهر چاف و چمخاله برگزار شد با بیان اینکه هرساله در دنیا ۳۶۰ هزار نفر غرق می‌شوند، اظهار کرد: طبق آمار ۹۰ درصد این مغروقین مربوط به کشورهای کمترتوسعه یافته است و متاسفانه بخش اعظمی از این مغروقین هم، افراد بین ۵ تا ۱۴ سال هستند.

وی با بیان اینکه حسب دستورالعمل های سازمانی و استاندار گیلان برای کاهش تلفات، ماموریت ما در امسال، کاهش تلفات ۵۰ درصدی در سواحل بود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده خوشبختانه امسال بیش از ۷۵ درصد کاهش غرق‌شدگی در استان گیلان را داشتیم که طبق گزارش رئیس فدراسیون هیات نجات غریق کشور، استان گیلان دارای رتبه اول در کاهش تلفات قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با بیان اینکه طبق آمار سال‌های گذشته، در شهرستان‌هایی که بیشترین مشکل و غرق شدگی را داشتند بررسی‌های زیادی انجام شد تا پیشگیری صورت گیرد، گفت: در سال گذشته در رشت متاسفانه ۱۷ غرق شده داشتیم ولی امسال خوشبختانه هیچ غرقی در این شهرستان نداشتیم که این ننسان دهنده عملکرد خوب فعالان هلال احمر و دیگر گروه‌های امدادی در کاهش تلفات است.

به گفته سلیمی، در خصوص پیشگیری از غرق شدگی از ظرفیت رسانه‌ها، عوامل مردمی و دیگر امکانات استفاده شد و مسافران به طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستان‌ها هدایت شدند که دارای امکانات بیشتری است و امدادگران و هلال احمر در این طرح های بیشتر حضور دارند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی چهره به چهره یکی از کارهایی بود که توسط نیروهای هلال احمر در سواحل و به مسافران انجام شد، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با مسوولین استانی، اماکن سالم سازی شده در استان افزایش پیدا کرد و مسافران به این اماکن در سواحل گیلان هدایت شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۱۰ مورد انواع خدمات توسط نیروهای هلال احمر در سواحل به مراجعه کنندگان و مسافرین ارائه داده شد، گفت: همچنین ۳۴۳ مورد آمار مصدومین در سواحل بود که ۱۷۱ مورد به مراکز درمانی منتقل شدند و همچنین ۴۷۰ مورد هم از غرق شدگی در سواحل گیلان نجات یافتند.

هادی سلیمی ضمن قدردانی از حضور فعالانه و ایثارگرانه نیروهای هلال‌احمر در فصل تابستان در نوار ساحلی بیان داشت: خانواده بزرگ هلال‌احمر گیلان در طول سال بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مردم شریف می‌باشند.

گفتنی است در حاشیه مراسم ، مانور امداد و نجات دریایی و نمایشگاه توانمندی‌های هلال‌احمر گیلان نیز به مرحله اجرا درآمد‌.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان