شما اینجا هستید

اجتماعی » مبارزه با استعمال و تبلیغ دخانیات یک اقدام و وظیفه ی مشارکتی است

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ جلسه هماهنگی  تشدید مبارزه با استعمال و تبلیغات دخانیات دراماکن عمومی با حضور معاون بهداشتی دانشگاه با نمایندگان دستگاه های مرتبط ، برگزار شد .
دکتر اسماعیل نورصالحی – معاون بهداشتی دانشگاه در ابتدا با بیان اینکه مبارزه با مصرف و تبلیغ دخانیات یک وظیفه ی فرا سازمانی است، اظهار داشت ؛ همه ی دستگاه های اجرایی باید با همراهی هم، نسبت به این مهم اقدام کنند.
وی با اشاره به افزایش مبارزه و برخورد با فعالیت قلیانسراها در طی چند ماه اخیر، تصریح کرد؛ مبارزه با ترویج مصرف مواد دخانی مانند قلیان که در بین نسل جوان در حال افزایش هست ، باید با جدیت و حضور همه ی دستگاه های مرتبط همراه باشد.
دکتر نورصالحی در ادامه، بهره مندی از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما را در راستای مبارزه با استعمال دخانیات بسیار مهم  دانست و افزود : علاوه بر بهره مندی از ظرفیت رسانه های پرمخاطب مانند صدا و سیما ، برای این مهم باید آموزش مبارزه با استعمال مواد دخانی را از سنین پایین (نوجوانی ) در مدارس هم، مدنظر قرار دهیم  و با جدیت اجرایی کنیم.
وی درخاتمه ، با تاکید بر اجرای گشت های مشترک با سازمان هایی همچون ، تعزیرات، اداره کل صمت و نیروی انتظامی، یادآور ش؛ در این خصوص باید مراکز اصلی توزیع مواد دخانی  نیز مورد پایش و بازرسی قرار گیرند.
در ادامه ی این جلسه، از سوی هر یک از نمایندگان دستگاه های مرتبط  پیشنهاداتی در راستای مبارزه با استعمال و تبلیغات دخانیات ارائه شد.
لازم به ذکر است ؛ جلسه هماهنگی تشدید مبارزه با استعمال و تبلیغات دخانیات در اماکن عمومی ، با هدف هم اندیشی و همکاری بیش از پیش  دستگاه های مرتبط در سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد. اولویت اجرای گشت های مشترک نظارت و پایش قلیانسراها ازجمله مصوبات جلسه امروز بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان