شما اینجا هستید

اجتماعی » مادران، همسران و فرزندان شهدا، زینب‌گونه حافظ و مروج فرهنگ شهادت باشند

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ در آیین تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا در سالن اجلاس حوزه ریاست، با اشاره به نقش خانواده در تربیت و هدایت رزمندگان و مدافعان سلامت شهدا، اظهار کرد: نقش همسران و مادران شهدا در تبیین فرهنگ شهادت بسیار موثر است.
وی با اشاره به نقش همراهی و پشتیبانی خانواده‌های شهدا، افزود: علی‌رغم اینکه مادران و همسران شهدا از آینده راه شهیدان آگاه بودند، رزمندگان و مدافعان را در این مسیر همراهی کردند و سختی های این مسیر را به جان خریدند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مسوولیت سنگین خانواده های شهدا، گفت: مادران، همسران و فرزندان شهدا علاوه بر به‌دوش کشیدن مسایل و مشکلات روزمره زندگی، بایستی عهده دار مسوولیت اجتماعی  بویژه حفظ و ترویج  فرهنگ شهادت و ایثار نیز بوده  و زینب گونه ، راوی این حماسه بزرگ باشند.
دکتر محمدرضا احمدی سنگری- رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد:  امنیت و آرامش خود را مدیون شهدا و خانواده های آن‌ها هستیم.
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام با اشاره به نقش مادران و همسران شهدا، افزود: این قشر، پیش از شهادت عزیزان و پس از آن،   خودشان متحمل سختی شده ، اما اجازه نداده اند فرزندان و بستگان، متحمل رنج شوند.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بر ضرورت قدردانی از مادران و همسران شهدا تأکید کرد و گفت: با شهدا و خانواده‌های آنها عهد می‌بندیم که رهرو واقعی آنها باشیم و از  مسیر حق و راستی جدا نشویم.
دکتر احمدی با اشاره به مقاومت و صبر شهدا در پیش از انقلاب و در طول عمر انقلاب اسلامی، افزود: شهدای انقلاب، دفاع مقدس، امنیت، سلامت و غیره ، همه ملت را به خود مدیون کرده اند چرا که خود را فدا  کرده و به ملت و کشور جان بخشیدند.
گفتنی است در پایان این نشست، از همسران شهدای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان