شما اینجا هستید

اجتماعی » لزوم اهتمام نمایندگان مجلس برای تعیین تکلیف صدور پروانه‌ اراضی نسقی

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – شهردار رشت در بین اهالی محله پاره بیجار اظهار کرد: معضلات موجود در هر کدام از محلات نظیر محله پاره بیجار شهر رشت شامل عدم توسعه زیرساختها و نبود برنامه‌ ریزی درست در مدیریت شهری ثمره اتفاقاتی است که در چند دهه اخیر اتفاق افتاده و روی هم انباشته شده است.

 علوی نحوه فعالیتهای شهرداری در چهارچوب قوانین را کاملا مشخص و شفاف ذکر کرد و بیان داشت: بخشی از درآمدهای شهرداری به عنوان یک سازمان مردمی و محلی از محل عوارض تامین می‌شود. در حالی که سهم پرداخت عوارض در شهر رشت زیر ۱۰ درصد است که باید علت این امر آسیب‌ شناسی شود.

 وی با اشاره به اینکه مشکلات و چالشهای شهر رشت به شکل شفاف به سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس ارائه شده است، اضافه کرد: متاسفانه به علت ضعف در عملکرد مدیریت شهری بخشی از فاضلاب شهری رشت به لوله‌ آبهای سطحی متصل شده است که این امر مخاطرات زیست‌ محیطی را به همراه دارد.

 شهردار رشت آسفالت معابر و کوچه‌ها به ویژه در محلات کم‌برخوردار را برنامه مورد تاکید شهرداری عنوان کرد و گفت: از آنجا که کوچه‌های محله پاره بیجار رشت فاقد پروانه ساخت هستند، شهرداری خدماتی به آن ارائه نداده است.

 سید امیر حسین علوی با بیان اینکه شهرداری برای آسفالت و لکه‌گیری کوچه‌ها و معابر هزینه می‌کند و این هزینه‌ها نباید به راحتی از بین برود، افزود: وقتی شهرداری محله و خیابانی را آسفالت کرد، اگر دستگاهی بعد از آن برای تاسیسات آب، برق و گاز اقدام به حفاری کند، باید برای هر مترمربع هزینه‌ها را پرداخت نماید.

 وی جلوگیری از هدر رفت منابع در شهرداری رشت را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: باید تکلیف شهرداری با دستگاه‌هایی مانند آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای و امثالهم یکبار برای همیشه روشن شود تا شهرداری بداند در حوزه فاضلاب و رودخانه‌ها دقیقا چه مسئولیتی دارد.

 شهردار رشت رایزنی مدیریت شهری برای تعیین تکلیف صدور پروانه‌های نسقی را هم متذکر شد و گفت: دیوان محاسبات مصوبه‌ای که در این مورد شهرداری دو سال برای آن وقت صرف کرده بود را باطل کرد اما باز هم تقاضای ما از نمایندگان مجلس این است که برای تعیین تکلیف صدور پروانه‌های اراضی نسقی در قانون، تکلیفی قائل شود.

 علوی رفع محرومیت محلات حاشیه‌ای شهر رشت نظیر محله پاره بیجار را از مهمترین برنامه‌های شهرداری رشت برشمرد و افزود: در نظر داریم با همکاری شهرداری مناطق بستری ایجاد نماییم تا کوچه‌هایی که عوارض شهری خود را پرداخت می‌کنند، مشکلاتشان در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت حل شود.

 وی تصریح کرد: شهرداری رشت به علت ضعف در منابع مالی توان خرید زمین برای ایجاد زیرساختهایی مانند پارک را ندارد اما آمادگی دارد در هر زمینی که در اختیارش قرار داده شد، پارک احداث کند.

 شهردار رشت در پایان توجه مدیریت شهری به پروژه‌های زیرساختی در کنار پروژه‌های روبنایی و خدماتی در محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌ای را متذکر شد و ابراز داشت: از شهرداری منطقه انتظار داریم، نیازهای محله پاره بیجار در حوزه خدمات شهری و فرهنگی، زیباسازی و عمرانی احصاء شده را به شهرداری رشت ارائه دهد تا بتوانیم برای اجرای آنها برنامه‌ ریزی کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان