شما اینجا هستید

اخبار گیلان » لایروبی ۴۸۰ کیلومتر از انهار استان گیلان

به گزارش اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ محمد جواد خانی پور با اعلام این خبر گفت: هرساله به منظور افزایش راندمان شبکه های آبیاری و انهار به دلیل رشد گیاهان و شیب کم موجود در جلگه، انهار و زهکش ها لایروبی می شوند که تاکنون حدود ۴۸۰ کیلومتر از انهار و زهکش های نیازمند به لایروبی در استان لایروبی شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون؛ بیش از ۹۵ درصد انهار و زهکش های نیازمند به لایروبی در  استان لایروبی شده اند، تصریح کرد: در مجموع برای امسال لایروبی حدود ۵۰۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های استان برنامه ریزی شده است.

خانی پور با اشاره به وجود ۳۷۰ سردهنه خاکی در سطح استان گیلان افزود: تاکنون ۳۵۶ مورد از این سردهنه ها بازسازی و آبگذاری شده اند و مابقی نیز در اسرع وقت ابگذاری خواهند شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با تاکید بر استفاده از تمامی منابع آبی موجود در جهت تامین آب کشاورزی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد از ایستگاههای پمپاژ و چاههای عمیق تاکنون سرویس و راه اندازی شده و مابقی نیز در صورت نیاز وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

وی در پایان تاکید نمود: کشاورزان عزیز گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی، از اولین مرحله آبگذاری که هم اکنون در کانال های آبیاری جاری است، در جهت نشاکاری برنج استفاده نمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان