شما اینجا هستید

اجتماعی » قریب به ۱۰۰ واحد صنعتی ، شرکت و مجموعه استانی ، دارای بدهی های بیش از یک میلیارد تومان به تامین اجتماعی گیلان هستند

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان ضمن اشاره به اینکه از اول خردادماه سالجاری صدور بیلان کارگاهی برای کارفرمایان مدیون بابت حق بیمه ها در سطح شعب آغاز گردیده و تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت افزود : تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ مجموع دیون کارفرمایان استان ۹۳۰ میلیارد تومان بوده است که پیش بینی میگردد این رقم در بیلان لغایت اسفند سال ۱۳۹۹ به بیش از هزار میلیارد تومان افزایش یابد .

وی با بیان اینکه در دوره گذشته برای حدود ۳۴۰۰۰ کارفرمای بدهکار بیلان صادر گردید اذعان داشت : حدود نیمی از مطالبات استان مربوط به قریب به ۱۰۰ شرکت ، واحد صنعتی و مجموعه اداری مشمول قانون کار میشود که دارای بدهی از یک تا چند ده میلیارد تومان هستند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه حدود ۲۵ درصد شرکتهای دارای بدهی های میلیاردی در حوزه شهرصنعتی رشت قرار دارند افزود : شهرداری ها و سازمانهای وابسته به آنها و برخی ادارات دولتی نیز در زمره بدهکاران بزرگ در این بخش قلمداد می گردند .

علی حسین نژاد با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان علیرغم وجود ابزارهای قانونی همچون ماده ۵۰ ، با قابلیت بازداشت حساب و اموال و … برای وصول مطالبات ، تعامل با کارفرمایان جهت حفظ و پایداری اشتغال و کمک به تولید در شرایط اقتصادی موجود است خاطر نشان ساخت : بخشودگی جرائم بیمه ای برای واحدهای دارای شرایط از فرصتهای مناسب برای تعیین تکلیف دیون میباشد .

وی پایان تیرماه را آخرین فرصت برای برخورداری از بخشودگی جرائم بیمه ای اعلام و اذعان داشت : در این طرح کارفرمایان مشمول میتوانند از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم بر اساس تعداد اقساط انتخابی از ۱۲ تا ۳۶ قسط بهره مند گردند .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان