شما اینجا هستید

اخبار گیلان » فعالیت ۴۷ مرکز و اورژانس اجتماعی در بهزیستی استان گیلان

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر _ مدیرکل بهزیستی استان گیلان ،خدمت بین دانا عنوان کرد : برنامه های مراقبت از فرزندان در خانه های شبانه روزی مستقر در استان گیلان در ۲۲ خانه شبانه روزی غیردولتی در سطح استان اجرا می گردد. این مراکز نسبت به نگهداری از کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال تحت نظارت بهزیستی اقدام می نمایند. در حال حاضر تعداد فرزندان در خانه های شبانه روزی ۲۷۵ کودک و نوجوان می باشد.

وی افزود : هدف از ارائه خدمات باز پیوند فرزندان به خانواده ها (والدین زیستی، بستگان کودک، خانواده های متقاضی فرزند پذیری) می باشد و فرزندانی که در طی مدت حضور در خانه های شبانه روزی، امکان بازگشت به خانواده را پیدا نمی کنند نسبت به توانمند شدن و ورود به زندگی مستقل آماده می گردند.

مدیرکل بهزیستی گیلان بیان داشت : طبق وظایف قانونی بهزیستی، دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی حاد به صورت روزانه و شبانه روزی تحت حمایت قرار می گیرند و از طریق ارائه خدمات تخصصی نظیر مددکاری اجتماعی، روانشناسی ،مشاوره حقوقی و بهداشتی ،زمینه توانمند سازی و بازگشت آنان به زندگی سالم را فراهم می نمایند این خدمات در خانه سلامت ، مرکز دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی (راه نوین) ، مرکز حمایت و بازپروری دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی ، مرکز خانه امن زنان تحت خشونت خانگی و مرکز ندای مهر ارائه می گردد.

وی افزود : کلیه خدمات مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی و توانمند سازی کودک خیابانی و خانواده آنان در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده صورت می گیرد. اهداف کلی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از حضور کار کودکان در خیابان بر کودک ، خانواده و جامعه با تاکید بر رویکرد توانمند سازی می باشد.

خدمت بین دانا در ادامه اظهار داشت : در دسترس قرار دادن خدمات سازمان بهزیستی به آحاد مردم از اهداف خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ می باشد.گروه هدف شامل کودکان و زنان آزار دیده ، افرادی که اقدام به خودکشی نموده اند ، فرار از منزل ، زوجین متقاضی طلاق، معتادین،کودکان کار و خیابان، افراد بی خانمان ، بیماران روانی، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی ، سالمندان و معلولین آزار دیده و سایر افرادی که شرایط بحرانی و حاد دارند، می باشد. که از طریق تماس تلفنی گروه هدف -تماس تلفنی مردم-تماس تلفنی کارشناسان و کارکنان سازمانهای دولتی و غیر دولتی است. که در ۱۵ شهرستان خدمت ارائه می دهند.

مدیرکل بهزیستی گیلان افزود : خدمات اجتماعی سیار از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه است. خدمات متناسب که باید سه ویژگی به موقع بودن ، تخصصی بودن، در دسترس بودن، را دارا باشد. هدف کلی در دسترس قرار دادن خدمات اجتماعی و کلیه خدمات اورژانسی سازمان به  افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی (کودک آزاری و همسر آزاری)، زوجین متقاضی طلاق، کودکان کار و خیابان نیازمند حمایت می باشد. ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری فوری در محل برای افراد اقدام کننده به خودکشی و فرار ارائه می گردد. همچنین مراکز مداخله در بحران فردی ، خانوادگی و اجتماعی در۴ شهرستان (رشت، بندر انزلی، تالش، لاهیجان) و پایگاه خدمات اجتماعی ( با هدف توانمند سازی ساکنین سکونتگاهای غیر رسمی و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق با استفاده از الگوهای اجتماع محور )  به صورت شبانه روزی به جامعه هدف خدمت رسانی میکنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان