شما اینجا هستید

اجتماعی » عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان (یکساله) مهر ماه ۱۴۰۰ الی مهر ماه ۱۴۰۱ (روز روستا)

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان  مهندس حامد دائمی افزود: روز روستا نماد نکوداشت روستاییان به عنوان قشری که با کمترین امکانات، بیشترین نقش را در عرصه تولید و امنیت غذایی دارند. وی با تبریک ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر گفت: این روز فرصت مناسب برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بعنوان مهمترین دستگاه خدمت رسان به روستائیان است که به ارائه گزارش بخشی از فعالیتهای خود در مناطق روستایی بپردازد. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و سلامت گفت: مفتخریم که تحت رهبری مقام عظمای ولایت مطلقه فقیه ، حضرت آیت ا… العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)، در دولت خدمتگذار به جهت گرامیداشت این روز، پروژه های متنوع عمرانی از محل اعتبارات استانی و ملی و همچنین غیر عمرانی، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی را به بهره برداری می رسانیم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی – حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در راستای مسکن محرومین و اقشار کم درآمد، محرومیت زدایی از مناطق محروم، افزایش مشارکت مردم در امور خیریه، ارتقاء سطح اخلاق اسلامی در جامعه که تا کنون منشاء خیر و برکت برای محرومان و نیازمندان بوده است. در سالیان گذشته راه های مشارکت و کمک مردم و خیرین به این حساب در قالب کمکهای نقدی از طریق واریز به حساب ۱۰۰، اهداء زمین برای ساخت مسکن، کمکهای غیر نقدی شامل تامین مصالح ساختمانی، پرداخت اقساط تسهیلات مسکن محرومین و … بوده و می باشد گفت: در این روز ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی،  ( زیرسازی ۴۷۰۶ مترمکعب – آسفالت ۶۰۴۰۸ متر مربع – لوله گذاری ۱۲ متر – کفسازی سنگی ۱۶۳۰ متر مربع – دیوار سنگی ۱۲۰ مترمکعب – شن ریزی ۷۵۰ متر مکعب – نشمین سنگی ۲۵ متر مکعب  و ۱ دهانه پل ) با اعتباری بالغ بر ۲۳۴ میلیارد ریال، اشتغال موقت ایجاد شده از این اعتبارات ۲۲۵ نفر است. ۲۲۲ پروژه  بازنگری و ۱۶ پروژه تهیه طرح هادی با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید. دائمی با اشاره به همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در زمینه صدور اسناد مالکیت گفت: تعداد ۵۹۰۴ برگ سند مالکیت روستایی در ۷۹۶ روستا ، و ۸۶۹ برگ سند مالکیت در ۱۶ شهر در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت صادر و به مالکین تحویل گردید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی افزود:  ۴۷۷۵ واحد مسکونی بهره مند از این تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان با اعتباری بالغ بر ۹۹۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و اشتغال ایجاد شده از محل این پروژه های مسکونی ۲۷۵۳ نفر می باشد. وی با اشاره به طرح احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن ویژه محرومین گفت:  تعداد  ۲۸۳۲ مورد پی کنی، ۲۷۰۱ مورد اجرای فونداسیون، ۲۵۳۱ مورد اجرای ستون، ۲۲۹۹ مورد اجرای سقف، ۱۹۳۸ مورد دیوار کشی صورت گرفته و تعداد ۱۵۲۲ واحد بهره مند از تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض و  آورده متقاضیان با اعتباری بالغ  ۶۰۰۵ میلیارد ریال بر به بهره برداری رسیده است.

مهندس دائمی افزود: با توجه به امضاء ۴ تفاهم نامه دو جانبه ما بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در طرح ایتام مبلغ ۲۲۹۹۲ ریال تسهیلات و ۹۳۸۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۵۳ خانواده، در طرح خانواده های دارای دو عضو معلول مبلغ   ۱۹۰۲۸ میلیون ریال تسهیلات و ۵۵۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۱۱۳ خانواده، در طرح خانوارهای دارای دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی (تکمیلی) مبلغ ۲۲۴۰ میلیون ریال تسهیلات و مبلغ ۳۷۶۸ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۵۰ خانواده و در تفاهم نامه سه جانبه فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سازمان بهزیستی و قرار گاه خاتم الابنیاء (ص) در طرح کمک به احداث واحدهای روستایی به ۴۲ خانواده پرداخت گردید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در سال جاری ۲/۲۹ هکتار زمین جهت احداث  ۲۹۸۳  واحد در در قالب ۱۹ پروژه ( ۲۲۱۷ واحد بنیاد ساخت و ۷۶۶ واحد گروه ساخت) در ۱۲ شهر ( رشت – بندرانزلی – ماسال – کیاشهر-لنگرود-چاف و چمخاله–رودسر-دیلمان-جیرنده- صومعه سرا- شفت-آستارا – ) از راه و شهرسازی استان تحویل و عملیات اجرایی آن در قالب اجرا، صدور پروانه ساختمانی و تهیه نقشه های اجرایی در حال انجام است.

تعداد متقاضیان در نهضت ملی مسکن :   تعداد ثبت نام  :  ۳۸۳۲۹  نفر   تعداد حائز شرایط شده : ۸۰۳۲ نفر       تعداد تایید نهایی شده تاکنون : ۷۶۸۹ نفر    تعداد متقاضیان تخصیص داده شده به پروژه ها : ۱۲۳۹ نفر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  با اشاره به فعالیت دفتر مشارکتهای مردمی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) گفت: در این مدت برای ۳۴ خانوار جهت ساخت، تعمیر و تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری و روستایی و کمک به رهن و اجاره مسکن افراد محروم و نیازمند مبلغ ۳۴۴۵ میلیون ریال از کمک های بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) پرداخت گردید و همچنین مبلغ ۵۸۵۲ میلیون ریال از محل کمکهای نقدی و غیرنقدی که از این میان ۲۳۳۶ میلیون ریال کمک بلاعوض نقدی و ۳۵۱۶ میلیون ریال کمک بلاعوض غیرنقدی بوده است  .​

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان